Vattnet i Göteborg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Annaica
    • February 2006
    • 1177

    Vattnet i Göteborg

    Ska starta akvarium. Har inte till 100% bestämt mig för vad jag ska ha för fiskar, men som det ser ut nu blir det antingen guppys eller slöjstjärt.

    Jag är helt nybörjare på det här när det gäller vattenkemi. Har haft akvarium förut men då var min del bara att sköta fiskarna och min far höll i att se till att vattnet var bra så det har jag tyvärr ingen erfarenhet av.

    Jag bor i Göteborg (bergsjön om det gör någon skillnad) och tänkte att någon kanske kan ge mig tips på vad jag ska ha i för medel i vattnet för att det ska bli fiskvänligt? Det jag märker själv är att det är klour (kan inte stava det ordet ^^) i vattnet, det känns direkt på doften.

    Vad bör jag ha i vattnet innan växter och fiskar ska få börja bo där?
    Räkbiten


  • gladhertha
    • February 2005
    • 1755

    #2
    Jag kör med inga medel alls...fast jag bor i stockholm.
    Mvh Hanna
    Min Zoon

    Kommentar

    • MagicFingers
      • November 2003
      • 3136

      #3
      Ursprungligen postat av Annaica
      Ska starta akvarium. Har inte till 100% bestämt mig för vad jag ska ha för fiskar, men som det ser ut nu blir det antingen guppys eller slöjstjärt.

      Jag är helt nybörjare på det här när det gäller vattenkemi. Har haft akvarium förut men då var min del bara att sköta fiskarna och min far höll i att se till att vattnet var bra så det har jag tyvärr ingen erfarenhet av.

      Jag bor i Göteborg (bergsjön om det gör någon skillnad) och tänkte att någon kanske kan ge mig tips på vad jag ska ha i för medel i vattnet för att det ska bli fiskvänligt? Det jag märker själv är att det är klour (kan inte stava det ordet ^^) i vattnet, det känns direkt på doften.

      Vad bör jag ha i vattnet innan växter och fiskar ska få börja bo där?