jag blir snart tokig!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • red cap 74
    • January 2006
    • 30

    jag blir snart tokig!!

    hej vad gör man för att få bort grumligt vatten?det är bara helt klart när jag har gjort "hela vattenbyten vilket inte sker så ofta!men efter ca 5-7 dagar är det inte helt klart och när jag byter en del vilket jag gör med max 2 veckors mellanrum så är det som om det är massor utav vita partiklar i hela karet vilket inte vill försviina ,har provat det medlett som skall ge klart vatten men inget hjälper , så vad skall jag göra är det någon annan som har samma eller har haft samma problem. kan också tilläga att inte vattnet är kristallklart ,jag vill ha det kristallklart,
  • sunkan aspidoras
    • June 2005
    • 925

    #2
    jadu.. va har du för filter och filtermatta?

    Kommentar

    • Rainbowalker
      • November 2005
      • 367

      #3
      Jag har också dessa 'damm partiklar' vet inte var dom kommer ifrån men har nu investerat i ett quick filter i hopp om att det skall bli bättre då jag har ganska grovfiltermatt i mitt ytterfilter så slinker det igenom..

      Så testa med ett sånt eller bygg ett eget med hårdpackad filtervadd.
      Eller byt filtermattan i pumpen..den kan dock slemma igen ganska snabbt har jag hört..

      Medel för klart vatten har ALDRIG hjälpt för mig...får bara för mig att fiskarna inte uppskattar det då PH halten kan förändras drastiskt av det.(enl. infon på flaskan)
      Rainbowalker
      "It is nice to be important but it's more important to be nice"

      Kommentar

      Arbetssätt...