Om/när man nu får bort nitriten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LenaH
    • October 2005
    • 20

    Om/när man nu får bort nitriten

    När man får bort nitriten, är akvarievatten känsligare för att få tillbaka nitrit snabbare då????

    Mitt värde sjunker efter varje vattenbyte och fiskarna har inte fått mat sen i lördags morse. Knappt man törs ge dem mat,men de börjar väl bli utsvultna nu. Ska göra 2 vattenbyten i morgon igen.
  • platy5
    • May 2005
    • 1087

    #2
    Nja inte direkt har du tillräckligt bra fungernade filter så ska inte nitriten komma tillbaka.
    Har du rätt så mkt sand i akvariumet 4-6cm så är det bra. Där växer det bra bakterier också som bryter ner skitet. Köp sera nitrivec och häll i lite varje dag och vid vatten byten. Fiskarna klarar sig fint jag var på semseter i 3veckor fiskarna var utan mat alla överlevde förutom nåra yngel .
    __________________________________________
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

    Kommentar

    • sacha
      • May 2005
      • 1016

      #3
      Vänta med maten, lördag, söndag, måndag...3dagar absolut ingen fara ifall det är friska å normala gödda fiskar när du började fastan så att seja..

      Jag har fått intrycket av att har han man nitriten så kommer den INTE lättare tillbaka..snarare tvärtom..när de väl är inkört som platy5 sejer..så kan man mata på rätt så friskt ifall man nu vill de..
      Tjopp...

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #4
        Jag har fått intrycket av att har han man nitriten så kommer den INTE lättare tillbaka..snarare tvärtom..när de väl är inkört som platy5 sejer..så kan man mata på rätt så friskt ifall man nu vill de..
        stämmer bra.
        sist jag köpte fiskar så matade ja på 2ggr per dag under ett par dagar för att se hur nära gränsen reningen i mitt kar låg på och mätte nitrit 3-4ggr per dag under dom dagarna och ingen tillstymmelse till nitrit.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        Arbetssätt...