har du någon erfarenhet av stickor? bra eller dåliga!!!
din erfarenhet av teststickor!!!!
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
En snabb sökning skulle ge dig följande slutsats; släng stikorna långt åt..Ja jag måste ju jag med; http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=310152 -
Ursprungligen postat av Iit_muttEn snabb sökning skulle ge dig följande slutsats; släng stikorna långt åt..
har testat många ggr nu med sticka och den visar iallafall lika värden...Kommentar
-
Ursprungligen postat av sunkan aspidorasjag har sökt.. hittar inte en enda åsikt!!!
vilket/vilka ord har du sökt på ?
sök på "stickor" så hittar du tråd efter tråd efter tråd där stickor orsakar problem då dom visar fel.Kommentar
-
Jag har kollat testremsorna från Aqua Interiör och rätt anväda ser jag inget större skillnad mot dropptester.
Dåligt färgseende kan göra att färgerna är svåra att se.
Ett viktigt test som sakna på remsorna är ammonium/ammoniak.
Så här är bruksanvisningen från Aqua Interiör:
Med torra händer tar du ut en tesremsa från röret.
Förslut röret omedelbart efter så de andra testremsorna inte påverkas.
Rör inte de olika mätfälten med fingrarna.
2. Doppa remsan hastigt under 1 sekund i damm eller akvarievattnet. Alla testfälten måste doppas under vattnet.
3. Skaka av vattnet från remsan i ett hastigt knyck
4. Vänta 60 sekunder så vattnet från dammen eller akvariet hinner absorberas av testfälten.
5. Jämför färgerna på testremsan med färgremsan på det medföljande röret.
6. Skriv ner testresultatet och andra relevanta data (datum, tid, vattentemperatur m.m)
7. Om nödvändigt, korrigera eventuella fel. Är du tveksam kontakta din fackhandlare.
Håll aldrig testremsan under rinnande vatten.
Doppa alltid remsan omedelbart i vatten
Om du testar damm eller akvarievatten i ett glas eller kopp, se till att det är absolut rent. Avlagringar i kärlet kan påverka mätresultatet.
Testremsorna är ljuskänsliga. stäng därför teströret omedelbart efter du tagit ur en testremsa.
Förvara testremsorna i på en torr sval plats maximum 30°. Rör inte testfälten med fingrarna.
Förvara alltid testremsorna i orginalförpackningen
Tillförlitligheten av pH testet kan påverkas om KH värdet är mycket lågt (dålig buffertverkan) Det beror på att de påverkande ämnena (sura och alkaliska) inte finns i tillräcklig mängd för att registreras av pH testen. Om KH värdet är under 4 är det inte säkert att pH värdet visas korrekt av testet.
Det är viktigt att avläsa vid 60 sek, att snabbt skaka av stickan, att doppa den i 1 sek, att inte de blir fuktiga.http://www.kramforskoi.com/Kommentar
-
Ursprungligen postat av RavenUrsprungligen postat av sunkan aspidorasjag har sökt.. hittar inte en enda åsikt!!!
sök på "stickor" så hittar du tråd efter tråd efter tråd där stickor orsakar problem då dom visar fel.Kommentar
-
Ursprungligen postat av sunkan aspidorasUrsprungligen postat av RavenUrsprungligen postat av sunkan aspidorasjag har sökt.. hittar inte en enda åsikt!!!
sök på "stickor" så hittar du tråd efter tråd efter tråd där stickor orsakar problem då dom visar fel.500l, 160l, 96l
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=299645Kommentar
-
Lucas_no1
Jag har JBL stickor och dom fungerar utmärkt förutom ph-värdet som inte alls fungerar men det viktigaste som nitrit och nitrat fungerar utmärkt.Kommentar
-
Ursprungligen postat av sunkan aspidorastja prova själv!!! man funderar nästan på att börja sticka istället.... för det är dom träffarna man får! ska nog sticka en tröja nu... hejKommentar
-
De flesta talar så himla illa om stickor och att man ska slänga dom och hur värdelösa dom är. men jag tycker allt dom funkar! sådeså....
jag är glad bara det finns något i bättre prisklass och så man endå kan ha lite koll på karet sitt. inte behöva slänga ut en hundring för ett test av vardera sort.63L med salamandrar
Mina älskade persers Viola och Velvet
Kommentar
Kommentar