Oupplöst salt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tzerra
    • July 2005
    • 84

    Oupplöst salt

    Har hört att man ska först lösa upp saltet innan man häller i det i karet.. Jag råkade tappa saltkaret så en massa saltkorn for ner i akvariumet, det var oupplöst salt. Gör det något om fiskarna äter saltkorna även fast det inte är upplöst?
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Det låter ju inte helt lyckat men du får väl rapportera om du märker några problem av detta missöde. Det är ju inget man kan göra åt mer än vattenbyten om saltmängden var alltför stor...
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #3
      Det är inte troligt att fiskarna äter saltet utan risken är att de kan få "brännskador" av saltet.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • Hella2
        • July 2005
        • 1158

        #4
        jag tror inte att dina fiskar mår dåligt av det,bara det inte var för mycket salt. Jag har ofta i oupplöst salt och än har det inte hänt nått
        Man blir aldrig fullärd ....

        Kommentar

        • Paula&Jimmy
          • April 2005
          • 397

          #5
          Jag häller alltid oupplöst salt.. dom simmar fram o tittar, men sen rör dom det inte.. på mindre än en timme är det borta! Har inte sett något problem med detta..
          Proffsiga amatörer (...?)


          Paulas zoon

          Kommentar

          • Iit_mutt
            • November 2004
            • 449

            #6
            Är man orolig för det så är det ju inte mer än att man löser upp saltet i vatten innan, och häller i det sen
            Ja jag måste ju jag med; http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=310152

            Kommentar

            • Tzerra
              • July 2005
              • 84

              #7
              Jag vet ju att man egentligen ska lösa upp saltet först, men jag råkade göra ett misstag.

              Kommentar

              • Lucas_no1

                #8
                löser aldrig salt och det har aldrig varit några problem med det.

                Kommentar

                Arbetssätt...