För varmt vatten!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rambo
    • February 2004
    • 672

    #16
    Vilka problem får man om man har för varmt vatten?
    575l Åleds
    80l JAD
    Tiffany - perser/norskskogskatt
    Lizton - renrasig Bengal

    Kommentar

    • blackened
      • May 2005
      • 58

      #17
      Oj det var en svår fråga. Det finns oändligt många svar på den. För min del är det för att mina växter trivs allra bäst runt 24. Sedan så får jag en enorm åtgång av näring (göder med co2 och PMDD) vilket resulterar i alger.

      Fiskarna verkar inte bry sig överhuvudtaget. Råkade fylla på med iskallt vatten vid senaste vattenbytet. Från 29 grader till 18 på 2-3 min och fiskarna gnällde inte för det.

      Kommentar

      • C.Ciklid
        • February 2005
        • 12055

        #18
        Vet att många fiskar dör om det blir för varmt. Har själv vart med om det då min doppvärmare skenade... (32*c och indikerade på att inte vara på) Akvarium med täckt ljusramp eller täcklock har en vis förmåga att bli för varma. Algerna frodas medans växterna oftast dör. Har själv haft i is i karet och ingen fisk dog av det, de snarare njöt. Isklampar fungerar de med.
        //Camilla
        De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

        Kommentar

        • Paniktandborste
          • March 2005
          • 330

          #19
          har fått för mig att så länge det inte är över 30 så borde de flesta fiskar klara sig även om de inte mår bra av det sedan finns det självklart kallvattens fiskar som kanske skulle kunna dö av det...

          Rätta mig om jag har fel eftersom det inte är byggt på någon som helst personlig erfarenhet utan bara mina egna slutsatser om det jag läst här på forumet
          Aka Pixel eller Bildpunkt

          Kommentar

          • vance
            • December 2004
            • 872

            #20
            Ursprungligen postat av Queen of frogs
            Fyll en vanlig 0,5 liters pet flaska med vatten o lägg den i frysen... o vips har du egen frysklamp.

            MVH Ann
            fyll den inte helt bara, då kommer den spricka...
            Bara döda fiskar simmar med strömmen

            Kommentar

            • Shilo
              • June 2005
              • 170

              #21
              Du kan tappa ur lite av vattnet också, säg en dm!!!
              Shilo
              Kaniniska hälsningar

              Shilo

              Kommentar

              • kardinalen
                • June 2005
                • 17

                #22
                Varmt o kallt

                Hej,
                Ta en titt här på Simontorp.com som har kylaggregat i sitt lager...finns under tillbehör/ doppvärmare..

                mvh/ Göran

                Kommentar

                Arbetssätt...