Sera Aquatan och TMG Sammtidigt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gimbo
    • January 2005
    • 2734

    Sera Aquatan och TMG Sammtidigt?

    Hejsan!

    En sak slog mig idag vid vattenbytet jag gjorde. Jag använder både Sera Aquatan och TMG vid varje vattenbyte (1ggr/vecka ungefär). Men, nu undrar jag om det är så bra att köra ner båda sakerna sammtidigt? Det är inte så att Aquatan binder viktiga ämnen från TMG:n också?

    Man kanske ska köra ner Aquatan efter vattenbytet och sedan TMG ett dygn senare? Vad vet jag

    Vad säger ni andra?
    -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.
  • Magnuz
    • February 2005
    • 292

    #2
    Aquatan ska ju binda metaller och några av spårämnena i TMG är just metaller, så det kanske är klokt att inte ha i dem samtidigt. Varför använder du förresten Aquatan? Dåligt vatten?

    Kommentar

    • Gimbo
      • January 2005
      • 2734

      #3
      Ursprungligen postat av Magnuz
      Varför använder du förresten Aquatan? Dåligt vatten?
      Jadu... Bra fråga Gammal god vana, samt att jag har ett innerfilter och Aquatan får vattnet att bli mycket klarare. Blir snyggt
      -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

      Kommentar

      • Gimbo
        • January 2005
        • 2734

        #4
        Fortsätter med en fråga.

        Är det dumt att köra Sera Aquatan efter varje byte? Förutom att det blir ju en liten slant i slutändan
        -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

        Kommentar

        • Magnuz
          • February 2005
          • 292

          #5
          För plånboken är det ju som sagt inte bra och det är väl knappast nödvändigt om man har bra vatten utan en massa klor och metaller och elände. Har du känsliga fiskar kanske det gör mer nytta. Hur är det nu, brukar diskusägare köra med Aquatan? Du menar förresten att vattnet blir märkbart klarare?

          Kommentar

          • Gimbo
            • January 2005
            • 2734

            #6
            Ursprungligen postat av Magnuz
            För plånboken är det ju som sagt inte bra och det är väl knappast nödvändigt om man har bra vatten utan en massa klor och metaller och elände. Har du känsliga fiskar kanske det gör mer nytta. Hur är det nu, brukar diskusägare köra med Aquatan? Du menar förresten att vattnet blir märkbart klarare?
            Det handlar mer om det estetiska. Jag gillar när vattnet är glasklart för att det är snyggt. Som det är nu så blir det små partiklar i vattnet om jag inte använder Aquaclear eller Aquatan.

            Var och kollade efter en finare filtermatta till innerfiltret. Vet inte vad det är för något nu (originalmatta från Aquael). Tänkte prova 30ppi för att se om det skulle kunna hjälpa.
            -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

            Kommentar

            Arbetssätt...