1:a tecknet på nitrit.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sissi
    • January 2005
    • 83

    1:a tecknet på nitrit.

    Hejsan!! Jag undrar vad det allra första tecknet på nitrit är... (Visste inte om ja skulle skriva frågan här lr på sjukdomar, så de blev på bägge...)

    // Sissi
    Det finns ett litet ord, för lite använt på vår jord. Det stillar smärta, det lindrar gråt. Det lilla ordet är förlåt.
  • gigardt
    • February 2003
    • 772

    #2
    Det lättaste är om du inhandlar ett test.
    MVH Richard
    600l Sydamerika(invånare se nedan)
    7st Geophagus Altifrons 4st Heros sp."red shoulder" 5st L-134 2st L-027 xingu 1st L-199 1st L-128 4st L-333 2st L-273 2st L-262 2st L-239 1st L-264 3st L-114 2st L200 2st L-260 6st L-183 12st Vinkeltetror 20st Colombiatetror 11st C.schwartzi
    500l innedamm(Koi)
    4500l Damm(Koi)
    125l yngelburk
    400l (se invånare nedan) 10st Puntius deniisoni 1st L015 1st L002 3st L104 1st LDA01 2st L204 2st L165 8st C.trilineatus

    Kommentar

    • Zeni
      • December 2004
      • 141

      #3
      Ursprungligen postat av gigardt
      Det lättaste är om du inhandlar ett test.
      MVH Richard
      det är inte så sissi menar...utan har kan man se på fiskarna att man har nitrit? hur beter de sig?

      har jag rätt?

      i så fall så kan man se det om fiskarna är ovanligt stressade(skygga), vägrar äta... står still på samma ställe länge.... finns säker fler symtomer men detta är vad jag har läst mig till i alla fall och jag vet inte alls om detta stämmer...

      mina fiskar beter sig normalt och enligt mina testvärden så har jag hög nitrithalt....

      köp ett nitrit test är ett bra tips!
      inte Hagens det har jag och det är absolut kasst

      MvH Zeni

      Kommentar

      • Wracker1
        • February 2005
        • 69

        #4
        Ursprungligen postat av Zeni

        vägrar äta... står still på samma ställe länge....
        MvH Zeni
        igår åt mina C. Moorii inte och dum nog som jag var lät jag fodret ligga kvar på botten, och jag tycker dem relativt ofta håller sig i hörnet(jag är lite ny på malawi och har även fått höra att dem kan göra det fall dem inte är i något större stim). har precis fått för mkt bikarbonat i karet satt jag ska börja byta 1/3del varje dag tills jag fått ner det igen men idag mätte jag nitratet till 25mg/l är det bara fortsätta byta eller ska jag slamm suga lite ?

        Kommentar

        Arbetssätt...