Gör inte så här :(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BluesBoy
    • January 2004
    • 2559

    #16
    Oveb; du ska vara glad att det bara inträffar vid febertoppar....jag tycker jag fipplar så där jämt.. :o
    BluesBoy
    http://www.bluesboy.se

    Kommentar

    • oveb
      • January 2004
      • 2577

      #17
      Det var alldeles otroligt eländigt att bli av med fosfatet. Jag drog en slanghävert till muggen på nedervåning (rejält drag m.a.o) och fyllde på ifrån handfatet i duschen samtidigt i andra änden av baljan. Jag fick spola på i flera timmar innan fosfat-testet slutade visa svart/mörkblått !

      Dock så verkar det inte påverka fiskarna nämvärt illa med tanke på att scalarerna lekte bums när allt de nya vattnet kom i.

      Oops, räknade ut att det blev 50ppm fosfat...
      Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

      Kommentar

      • Lucas_no1

        #18
        Mitt första fluval filter lät konstigt...
        Hade ingen koll läste inte så noga i instruktionen.
        Tänkte jag öppnar filterburken och kikar efter........
        Oj vad vatten det rinner och oj jag vet inte hur jag ska få stopp på det eftersom jag inte visste om lås spaken.
        Så tänka lite och "långsam hjärna" och lyfta på locket på karet och upp med slangarna och 40liter på ek parketten och in under möbelakvariumet!!!
        Rusar efter handdukar och slänger av mig brallorna för att få så mycket att suga upp det med och sen hiva ut allt på balkongen och hämta mer att torka med...

        Nybörjar tur vad är det?

        Just det det här har jag förträngt.
        Skulle såga min bakgrund och la bara en tidning mellan den och mitt fina köksbord...
        Nu är det inte mitt fina köksbord längre. *s*

        Kommentar

        Arbetssätt...