Akvarievatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wmgustl
    • November 2004
    • 36

    Akvarievatten

    Hallo, dum tanke kanske ??

    Är det bra med akvarievattnet till att vattna sina vanliga krukväxter med ? någon som har erfarenhet ?

    Mvh. // Gugge
    Gugge
  • Labeth
    • September 2004
    • 533

    #2
    Det är klart att rekommendera då det har en bra mängd med nödvändiga näringsämnen ...
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=275908

    Kommentar

    • Schull
      • August 2004
      • 2889

      #3
      Ursprungligen skickat av wmgustl
      Hallo, dum tanke kanske ??

      Är det bra med akvarievattnet till att vattna sina vanliga krukväxter med ? någon som har erfarenhet ?

      Mvh. // Gugge
      Hej! I blom böcker så rekommenderar dom ofta akvarie vatten till sina krukväxter.
      MVH/Lasse
      (blev en del fel stav)
      Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

      Kommentar

      • nilssonnet
        • January 2004
        • 603

        #4
        Har vattnat mina krukväxter med akvarievatten, vet inte om det har hjälpt till vid växten men dom har inte dött iaf. Så länge du har varken medicin eller salt i karet bör det inte vara något problem (om du inte har någon konstig växt dvs).
        Na klar!

        Kommentar

        • wmgustl
          • November 2004
          • 36

          #5
          Okej, misstänkte det, tack för snabba svar, har fått en flashback vid 43 års ålder, och skaffat ett Juwel RIO 240L, höll på mycket i min ungdom vid 20 - 25 års åldern, tycker att det är jätte intressant igen med ett akvarium, nu är man dock mycket mer påläst och noga med att fiskarna skall ha det bra !
          Gugge

          Kommentar

          • Lenmar
            • February 2004
            • 6154

            #6
            Ursprungligen skickat av wmgustl
            Okej, misstänkte det, tack för snabba svar, har fått en flashback vid 43 års ålder, och skaffat ett Juwel RIO 240L, höll på mycket i min ungdom vid 20 - 25 års åldern, tycker att det är jätte intressant igen med ett akvarium, nu är man dock mycket mer påläst och noga med att fiskarna skall ha det bra !
            I dag är det lättare att vara påläst och dessutom finns ju zoopet nu .

            Apropå krukväxter så ville jag bara berätta att för våra växter blev det nog rena superduperövergödningen,några få av dem mjuknade och dog medans andra fick mossa ovanpå jorden som samlade småflugor så nu förtiden åker det gamla vattnet rätt ner i holken. Men så är jag ju lite motvalls oxå .
            Goa hälsningar, Maria Min hemsida
            Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

            Kommentar

            Arbetssätt...