Vattenbyte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marie J
    • January 2004
    • 10616

    #16
    Men det är väl dina kar så då kan du ju byta som du vill. Tur för fiskarna *asg*
    /Marie.

    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

    Kommentar

    • felle
      • July 2003
      • 98

      #17
      pappa har ett som han "låna" för att ha två ceklider han som han köpte de av trode det skulle funka o pappa trode den va 50 liter.. men det e runt 30-40 liter..men dem kommer no inte leva så länge till men dem värkar lite skygga e typ alltid under pumpen

      Kommentar

      • Marie J
        • January 2004
        • 10616

        #18
        Då får vi hoppas ni startar igång ett större kar snart och köper kompisar till dom så dom inte är så skygga. Hur länge har ni haft dom? Vad är det för ciklider?
        /Marie.

        Min zoon Mina hundar Min Dagbok
        En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

        Kommentar

        • felle
          • July 2003
          • 98

          #19
          men han har lånat ett 30-40 liters kar för att ha ciklider i o säljaren sa att det skulle gå bra för pappa sa at det va ett 50 liters kar..så dem kanske inte lever längre o dem värkar jätte skygga o ligger typ alltid under pumpen.. va e det för täcken

          Kommentar

          • Marie J
            • January 2004
            • 10616

            #20
            Dom flesta ciklider jag har ska ha stora kar och vara i stora grupper för att inte vara skygga. Det kan också vara att de är nyflyttade.

            Det är lättare att svara på din fråga om du vet hur länge ni har haft dom och vad det är för typ av ciklid.
            /Marie.

            Min zoon Mina hundar Min Dagbok
            En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

            Kommentar

            • felle
              • July 2003
              • 98

              #21
              jag viste inte att det va redan på sida 2 jag trode inte medlenade skikcades.. förlåt.. vi har haft dem nåra veckor..

              Kommentar

              • Marie J
                • January 2004
                • 10616

                #22
                Det är inte lätt att tala o0m till sin förälder om dom gör fel, jag vet då jag själv varit liten och är mamma nu. Det du kan göra är att se om du hittar den arten din pappa har här på zoopet och visa din pappa och säga typ;

                Pappa kolla! Jag har hittat dina fiskar! Kolla vad snygga dom är. Och när han tittar på den bilden så kan du dra ner lite så man ser vad dom behöver och är det då så att dom har för litet kar så får du sääga; Ojdå Tur att vi har det stora karet för då kan vi ju göra ordning det till dom och skaffa kompisar till dom.

                Nu ska jag gå och knega men jag håller tummarna för dig!

                Lycka till!
                /Marie.

                Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                Kommentar

                Arbetssätt...