Hur sänka PH?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    • June 2002
    • 2952

    #16
    Ursprungligen skickat av janne dansk
    om du inte vet vad du gör när du sänkar ph så tänk 2 ggr derfor om du sänkar för mycket så får du storsa problem der for att om du sänkar för myckét på en gång så kan fiskarna fara illa
    Jag upplever att mina fiskar inte har några större problem med relativt snabba PH sänkningar. Däremot skapar stora höjningar problem. Jag har gett upp sänkningar med syra. Och Co2 är heller inte aktuellt då jag har för många kar. Det jag gjort är att jag köpt mig en billig balja 250 liter (finns på de större marknaderna Hornbach,Bauhaus etc) för runt 200kr. Köpte sedan obehandlad torv från närmsta Garden center. En stor säck kostar runt 100 lappen. Köper även där vattengenomsläpplig väv. Typ den man lägger över jordgubbarna o grönsakerna. Denna använder jag för filtering dvs gör en närkorg av duken i baljan , fyll sedan korgen med torv o häll på vatten. Under har du torvvatten med Ph runt 5 o det tar inte 5 min att göra 100 liter. Sen är det bara att i lagom mängd pytsa i karen.
    Nordiska Diskus Sällskapet
    Hallandsakvaristerna
    BAK Gcg Maf NCS

    Kommentar

    • batski
      • October 2004
      • 8891

      #17
      Fast Amtra trop verkar vara ganska lätt att använda, vilket är en stor fördel för en nybörjare. Det är just PH 6.5 som jag vill ha.
      "The animals of the world exist for their own reasons.
      They were not made for humans
      any more than black people were made for whites
      or women for men." - Alice Walker

      Kommentar

      Arbetssätt...