Hur får man vattnet klart ???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jennie j
    • October 2003
    • 13

    Hur får man vattnet klart ???

    Hej jag undrar hur man får vattnet att se klart ut ? akvariet är på 320 liter jag har rötter i men dom har varit i nästan ett år vattnet är gul och lite grumligt jag har provat och bytt allt vatten och tvättat gruset det är bra ett par dagar sen är det samma sak igen.
  • AndreasBK
    • December 2003
    • 374

    #2
    Kanske går att filtrera vattnet genom någon typ av kolfilter? Men eventuella vattenberedningsmedel försvinner väl också då.
    MVH Andreas
    Andreas akvariesida

    Kommentar

    • schilla
      • August 2004
      • 71

      #3
      det beror ju på rötterna.. kanske prova några keramik rötter ?
      ta ur dom så blir det nog kanske klart?? lr har jag helt fel? är rätt noob själv...

      Kommentar

      • AndreasBK
        • December 2003
        • 374

        #4
        Jag har rötter i alla mina burkar, men har inte problem med grumligt vatten.
        Har i för sig för mig att man ska tvätta rötterna, eller låta dem "ligga av sig" i vatten innan man lägger i dem i akvariet (kan vara helt fel).
        Andreas akvariesida

        Kommentar

        • shpend
          • August 2002
          • 2010

          #5
          Hur ofta gör du delvattenbyte och hur mycket vatten byter du ungefär i veckan?

          Kommentar

          • jennie j
            • October 2003
            • 13

            #6
            Jag byter 100 liter men inte varje vecka jag byter vatten två till tre gånger i månaden.

            Kommentar

            • shpend
              • August 2002
              • 2010

              #7
              När du gör delvattenbyten så byt ungefär 1/3-1/4 del i veckan, byt vatten varannan dag ungefär.

              Kommentar

              Arbetssätt...