Termometer-"stickers"...dåliga?!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tricella
    • October 2002
    • 1052

    Termometer-"stickers"...dåliga?!?

    Jag har precis bytt ut min digital termometer som varit av sådant där klistermärkes-typ. Den har nästan konstant visat sig vara svart...dvs visat en temp över den gradering den har. Efter den har det varit 30+...

    Jag blev lite konfunderad och valde att gå för att köpa en digital termometer ämnad för bilar. Jag kopplade i den i akvariet med läsaren liggande på täckglaset. Temperaturen har sedan dessa skiftat mellan 28,6-28,9. Alltså INTE över 30 grader!!

    De verkar inte vara av bra kvalitet de där "stickers" som man sätter på utsidan av akvarierutan.
  • Holmby
    • February 2004
    • 1118

    #2
    Tror i och för sig inte att biltemperaturmätaren är ett under av tillförlitlighet heller.

    Är man noggrann så är det nog den interna "gammaldags" modellen som gäller. Det finns ju väldigt exakta termometrar avsedda för odlingsakvarium.

    typ:
    <font size="1"> http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=NR&c=308006+*+308007&t=temartic_e&use rid=0z9rcviB3BPDw2et7LY5TYY5qlVTakxEbRs </font id="size1">

    Kommentar

    • janne dansk
      • June 2004
      • 1740

      #3
      ett tips om du köpar en temp mätar inne/ute och hängar ute delen i karet så kan du kolla max min + aktuell temp
      Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

      Kommentar

      • Tricella
        • October 2002
        • 1052

        #4
        Tror i och för sig inte att biltemperaturmätaren är ett under av tillförlitlighet heller.
        Den stämmer betydligt bättre än de andra jag haft då jag testat med två andra olika tempmätare...t ex den nämnda inne/ute för hembruk där man kan se högsta/lägsta värde.

        Jag köpte biltempen pga att jag tänkte att den kunde vara tåligare.

        Kommentar

        Arbetssätt...