Grumligt vatten+överutfodring!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • catwoman
    • February 2004
    • 183

    Grumligt vatten+överutfodring!

    Hej! Jag har lite svårt att sätta rubrik på det här ämnet(det är ju flera saker som hänt) men för tillfället är jag mest konfunderad över vattnet i mitt kar. Det är nämligen så att min dotter i morse ÖSTE i en halv burk med fiskmat i karet varpå jag försökte håva upp så mycket jag kunde... Lönlöst... Jag bytte då lite mer än 1/2 av vattnet och fick bort det mesta av maten tyckte jag. Ikväll är vattnet vitgrumligt och en massa yngel verkar duktigt dåliga/sjuka! Varför är vattnet vitt och vad ska jag göra??? Vad hände med vattnet? Tacksam för hjälp!!!
  • Haleli
    • August 2003
    • 413

    #2
    Hej catwoman !

    Byt ännu mera vatten-slamsug botten !
    MVH
    Lisa

    Kommentar

    • catwoman
      • February 2004
      • 183

      #3
      Byta ännu mer vatten?Tänkte på det men va samtidigt rädd att jag kanske skulle få en nitrit-topp då?Eller??? Är det bara maten som grumlat till det i vattnet eller kan det vara andra grejer på gång också? WOW- byta vatten och ösa i hinkar i kväll låter kul! *ironisk*

      Kommentar

      • Tropfrog
        • October 2002
        • 8078

        #4
        Om ditt filter är väldimensionerat och inkört så lär inte ett vattenbyte ge dig nitrit. Det grumliga är förmodligen infusorier som kalasar på maten. Sök på infusorier så hittar du massor av information.
        MVH
        Magnus
        min zoon

        Kommentar

        • catwoman
          • February 2004
          • 183

          #5
          Mitt filter är ingen höjdare men det är inkört... Inte för att det känns speciellt upplyftande att veta när jag tittar på karet... Alla yngel är vid ytan och ser superhängiga ut.. Dom vuxna ser oxå lite småtrötta ut. Kommer ett till vattenbyte få dom att piggna till tro??? Men jag har lärt mig en läxa.. Nu har jag gömt fiskmaten och ska se till att inget kan stoppas ned i karet som inte ska vara där...

          Kommentar

          • Tropfrog
            • October 2002
            • 8078

            #6
            Infusorier är väldigt syrekrävande så dina fiskar har förmodligen drabbats av syrebrist. Eller så har du redan fått nitrittopp av maten. men det är föga troligt.
            MVH
            Magnus
            min zoon

            Kommentar

            • catwoman
              • February 2004
              • 183

              #7
              Mmmm.. Håller på å byter vatten nu. Hoppas inte allt för många dör bara... Tack för svaren iaf!!! Får se hur läget är imorrn då.

              Kommentar

              • Doran
                • March 2003
                • 29

                #8
                Tänkte bara höra hur det gick, hade nämligen samma problem i helgen...

                Kommentar

                Arbetssätt...