nitrittopp pga av för fin sand

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mam
    • May 2004
    • 1064

    nitrittopp pga av för fin sand

    Idag tittade jag på lite ny inredning som jag ska ha till mitt nya kar. Pratade med en expedit om sand. Jag tycker det är snyggast med riktigt fin sand och frågade om dom hade det.Då sa han att det inte var så bra med så fin sand för det vivlra direkt när man rör i det. Jo, det kunde jag ju förstå. Men hans argument var att man får nitrittoppar av detta.

    Stämmer det verkligen?
    /Nina
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Vilken sand du ska ha kan bero på valet av fisk, välj fisk först och köp tillbehör efter dem.
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • mam
      • May 2004
      • 1064

      #3
      Jag blev bara så förvånad över det han sa. Jag har inte läst det någostans nämligen.
      /Nina

      Kommentar

      • Tant Nancy
        • April 2002
        • 5407

        #4
        Förmodligen menade han att det blev svårare att hålla rent med fin sand, så att du därför kunde få nitrittoppar. Jag tycker att mina akvarier blivit renare sedan jag började med sand och har låtit bli att slamsuga... men är det till akvariet med guldfiskarna så är det nog ingen idé... vad jag har förstått så skitar de ner så pass så att man måste slamsuga...
        MvH
        Tant Nancy
        www.gladafisken.aqualogen.se
        Mitt fotogalleri
        Dagbok
        Min zoon

        Kommentar

        • mam
          • May 2004
          • 1064

          #5
          Det var inte till något speciellt egentligen. Jag bara kikade runt och var ju tvungen att ha en fråga för att få lite uppmärksamhet av expediten. Guldfiskarna vet jag inte hur det blev med, men jag har försått att dom vlll ha lite grövre grus?
          Vi får se vad det blir i slutändan...


          /Nina

          Kommentar

          Arbetssätt...