Grumligt vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Limpan84
    • July 2004
    • 7

    Grumligt vatten

    Har precis startat ett akvarium och vattnet är redan grumligt.. Har inte satt i några fiskar ännu bara växter, vad kan dwet vara för fel..
    Linus på Linjen
  • peyman
    • May 2002
    • 416

    #2
    Det brukar blir bra efter ett tag. Kommer kanske fråg gruset. Ingenting att oroa sig för.
    Peyman Zehtab-Fard
    Uppsala

    Kommentar

    • martinalexander
      • July 2004
      • 151

      #3
      Jag fick också nyligen ett MAJOR problem med detta i mitt 60l, att vattnet var grumligt eller "mjölkigt" s.k. "londondimma", så jag provade att byta vatten ett par gånger, men det hjälpte inte. Köpte då ett ämne som heter Aquatan eller nåt sånt, och provade hälla i. Men detta hjälpte inte heller, så jag tömde ut allt vatten förutom ca 2-3 dm, sedan rengjorde jag pumpen noga. Och innan jag fyllde på med vatten tog jag en full dos Aquatan efter hur stort akvariet är dvs. 5ml per 20l vatten alltså 15ml på en gång (i ca 2dm vatten). Och när jag hade fyllt på med vatten så VAR det faktiskt renare. Jag kan tillägga att det hade varit så här dimmit i 2-3 dagar, och en kompis sa bara att den skulle lägga sig själv. Så prova göra som jag, köp en liten flaska Aquatan och gör hela processen (om vattenbyte inte hjälper).

      Kommentar

      Arbetssätt...