Suck...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Barr
    • July 2004
    • 194

    Suck...

    Jag är helt igenom nybörjare på det här med akvarium och blev lite lurad av en djuraffär när jag köpte de första fiskarna. De jag blev intresserade av var Gobioides Broussonettis, violet goby, vilka skulle vara så lätta att ta hand om när jag frågade. Efter köpet och lite sökning på intenet så visade det sig emellertid att dessa är väldigt krävande och att jag förmodligen kommer att ha livet av dom inom kort.
    Men jag ska försöka göra mitt bästa. Min fråga är; Överallt står det att dom ska ha ordentligt filtrerat vatten, men på vilket sätt? Är det frågan om mekanisk filtrering eller biologisk filtrering? Eller är det både och?

    Om det inte var så att det är lite brådskande skulle jag själv läsa mig till den nödvändiga kunskapen, men huvudsaken nu är bara att jag inte har ihjäl dom.

    Tack på förhand
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    #2
    För att kunna hjälpa dig vore det bra om du lämnade lite mer uppgifter.
    Storlek på akvariet ?
    Sött- eller bräckt vatten ?
    Jag tor inte att detta är en lämplig nybörjarfisk.
    Varför har du lagt detta under vatten, övriga fiskar hade varit lite mer lämpligt.

    Guy
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • Holmby
      • February 2004
      • 1118

      #3
      Det handlar med all säkerhet om att man skall ha god vattenkvalitet.

      Det får du lättare om du har ett ytterfilter. Det räcker troligen med ett bra innerfilter också, men du kan ju stödja med tätare vattenbyten för säkerhets skull.

      Kommentar

      • Barr
        • July 2004
        • 194

        #4
        Dom, 2 stycken, är tillfälligt inackorderade i ett 50 liters i väntan på att få flytta in ett 170 liters och jag håller vattnet på ungefär 0.5 procent salt.

        Precis, jag la tråden under vatten för att det är just det som jag ser som det viktigaste.

        (Ang. mina funderingar på filter, se akvarier och tillbehör.)

        Kommentar

        Arbetssätt...