Tetra AquaSafe och EasyBalance?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mats m
    • September 2002
    • 515

    #16
    Hej Hajen.
    Hur var det tidigare i år,hade du inte endel bekymmer med dina fiskar typ gälparasiter och mask i huvudet och en del annat.
    Mats
    http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #17
      Det bruna är s*it.
      En enkel förklaring till, nitrosomas och nitrobakter bakterierna "bryter" ner ammonium och nitrit det struntar i alla andra föroreningar du har i vattnet, det får andra bakterier och svampar ta hand om.
      Den gegga du har i filtret ska helst inte vara där, den tar plats för nitrosomas och nitrobakter bakterierna.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • Alexander Ylipää
        • May 2003
        • 1831

        #18
        Hej Hajen.
        Hur var det tidigare i år,hade du inte endel bekymmer med dina fiskar typ gälparasiter och mask i huvudet och en del annat.
        Mats
        Gälparasiter har alla discusar, sen beror det på deras imunförsvar, om det kan ta hand om parasiterna. Det beror ju inte på vattenbyten.
        Mask i huvudet har inte mina fiskar haft, så det måste du ha förväxlat med någon annan
        Med vänlig hälsning
        Alexander

        Kommentar

        • mats m
          • September 2002
          • 515

          #19
          Hej Hajen.
          Gälparasiter har alla diskus skriver du,myckt av det folk tror är gälp. kan vara andra faktorer.Dåligt vatten är en orsak grund av allt som tillsäts vårat kranvatten typ klor,sedan har du allt nersläp från luften som hamnar i våra sjöar.Du kan åka upp på fjället så se du nerskräppningen och följderna av surt nerfall.
          MVH Mats
          http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

          Kommentar

          • Vala
            • April 2004
            • 73

            #20
            Ursprungligen skickat av Kramfors
            Det bruna är s*it.
            En enkel förklaring till, nitrosomas och nitrobakter bakterierna "bryter" ner ammonium och nitrit det struntar i alla andra föroreningar du har i vattnet, det får andra bakterier och svampar ta hand om.
            Den gegga du har i filtret ska helst inte vara där, den tar plats för nitrosomas och nitrobakter bakterierna.
            Jag har tidigare frågat om det bruna i svamparna och fick då följande svar av fredrikakesson:

            Det bruna gojset är nytto bakterier och slam från fiskarna.Det ska vara så.Man bör dock tvätta det försiktigt i ljummet vatten när det har blivit så pass igensatt så att genomströmningen minskar.
            Jag vet att det fastnar skit också, men inte endast. Det ja undrar nu är om jag behöver tillsätta fler bakterier? Vad jag förstått av svaren hittills kan det vara bra då jag rengjort svamparna, för då finns det för få nyttobakterier? De finns ju i gruset också, men kanske inte tillräckligt.

            Kommentar

            • Kramfors
              • January 2003
              • 7265

              #21
              Du kanske behöver mer filtermaterial.
              Det är bara ca 30% av ammoniumet som kommer från fiskens avföringen.
              http://www.kramforskoi.com/

              Kommentar

              • Alexander Ylipää
                • May 2003
                • 1831

                #22
                Hej Hajen.
                Gälparasiter har alla diskus skriver du,myckt av det folk tror är gälp. kan vara andra faktorer.Dåligt vatten är en orsak grund av allt som tillsäts vårat kranvatten typ klor,sedan har du allt nersläp från luften som hamnar i våra sjöar.Du kan åka upp på fjället så se du nerskräppningen och följderna av surt nerfall.
                MVH Mats
                Isåfall skulle det vara klor i akvarievattnet hela tiden?
                Det försvinner efter 24 timmar, och jag tvivlar på att det är kloret eller något annat i vattnet som gör att discus har problem med gälarna.
                Med vänlig hälsning
                Alexander

                Kommentar

                Arbetssätt...