Klantat mig -mäsk i vattnet!!!!! :-(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredrikgbg
    • February 2004
    • 39

    Klantat mig -mäsk i vattnet!!!!! :-(

    Ja då har man gjort det man aldrig trodde man skulle göra.... Har nämligen lyckats med bedriften att få lite gelatinmäsk ner i vattnet...Fråga mig inte hur...*rodnar*... Så jag bytte 75% av vattnet och nu är det klart igen, tror ni att det är någon fara? Skall man göra lite småbyten typ varje dag? Vad händer med resten av mäsken som finns i vatnnet, vad förvandlas den till?
  • Securion
    • July 2003
    • 15

    #2
    Grogg?

    Kommentar

    • Peter_F
      • October 2003
      • 693

      #3
      Där finns om jag har förstått saken rätt, risk för infusorieblommning. Så kanske en lite högre frekvens på dina vattenbyten den närmsta veckan eller tre. Är inte riktigt säker om kolfilter kan vara till nytta i ett sånt här läge. Har du tillgång till ett UV-filter kanske det kan mota tillbaks en ev. blommning.

      Hur som helst bör du nog hålla noggrannare koll på karet den närmsta tiden för att kunna parrera i god tid.


      Lycka till
      //Peter
      "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
      Ta en titt på Min Zoon & Min Sida

      Kommentar

      • jorgen41
        • December 2002
        • 2087

        #4
        Jag har råkat ut för samma sak men jag lät det vara och jag har inte märkt några problem.
        Vattnet klarnade av sig själv och fiskarna mår bra.
        http://www.aquascapes.webhop.net
        http://jorgensblog.blogspot.com/

        Kommentar

        • elinor
          • February 2003
          • 1323

          #5
          <font color="pink">*ler*</font id="pink"> <font face="Trebuchet MS">Tänk vad skönt att läsa att det inte bara är jag som lyckats med "mäskpåfyllnad i vattnet".
          För några månader sedan kikade jag ner i gillestugan och ner mot karet. HUVA! Ett vitt dis, kändes nästan lite småkletigt, svävade omkring i hela karet.
          Bara att byta vatten så mycket som det var möjligt. Våra fiskar drabbades ganska snart därefter av vita prick och jag gissar på att det var mäsken fel. Inte just själv mäsken utan de vattensvängningar som kom som ett brev på posten.</font id="Trebuchet MS">
          Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

          Kommentar

          Arbetssätt...