Nu startat och grumligt dag 3

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mia84johansson
    • August 2023
    • 2

    Nu startat och grumligt dag 3

    Hej jag har startat upp akvarium på 120L är jätte nybörjare på detta och vill göra ”rätt” men det är fortfarande grumligt efter 3 dagar, när vågar jag köpa fiskar och växter? Det är vit-grumligt, helt i medel för uppstart av bakterier samt satt i filter och gjort rent stenarna noga! Snälla säg att det går bort å jag får köpa fiskar snart vi är så taggade hela familje ! Vh mj
  • åheim
    • April 2006
    • 13131

    #2
    Ja då skulle jag nog byta allt vatten eftersom det är nystartat och du förstör ändå inget! det är väl dammet från gruset/sanden du lagt i! När jag startar upp ett nytt kar och det blir grumligt betyder att jag slarvat med sköljningen av sanden och då byter jag några ggr i stället... sen kan du tillsätta några få fiskar till helgen och när fisken är i så börjar alla processer i akvariet kicka igång och så måste du mata ytters sparsamt den första månaden så nyttobakterierna hinner växta till i karet och ta hand om avfallet.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Mia84johansson
      • August 2023
      • 2

      #3
      Aw fast vattnet har blivit betydligt bättre i dag och tycker jag gjorde rent stenarna jätte noga sköljdes säkert 5-7 gånger i liten mängd.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13131

        #4
        ja dåså
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        Arbetssätt...