Siamesiska algätare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Klas Bengtsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Elliotfiske10
    nu har jag 4 siamesiska algätare i 180 l karet dem mår så fint och äter alger hela tiden blir nog ingen stödmat på ett tag då dem har att äta!
    Låter bra med 4 lagom.. men bra du får skaffa guldbarb då du inte blir ångrar dig den är bra tålig även en 3-5 gurami tex blå eller gul el nån marmor och 10 guldbarb dom passar i din karet. Men din valt. Eller kopparbarb bra kombination med mosaikgurami är vackra röd o natur mm

    Lämna en kommentar:


  • Elliotfiske10
    svarade
    nu har jag 4 siamesiska algätare i 180 l karet dem mår så fint och äter alger hela tiden blir nog ingen stödmat på ett tag då dem har att äta!

    Lämna en kommentar:


  • Pierre67
    svarade
    Jag valde Octocinclus som algätare, då dom är mycket mindre. Bra algätare också, som dock inte tar tofsalger. Men använde dom inte som startfisk. Har också 180 liters kar.

    Lämna en kommentar:


  • Sleaper
    svarade
    Man kan fundera på hur 5-6 stycken siamesiska algätare som kanske blir ca. 15cm passar in/ser ut i ett akvarium på 180l. Men det tar ju ett tag innan dom blir fullvuxna.

    Lämna en kommentar:


  • Elliotfiske10
    svarade
    hej maria! tack för svar. det är mina första fiskar för mitt 180 l så det går bra även? Jag kommer naturligtvis köpa stödtabletter och mata med vanligt foder men sparsamt såklart

    Lämna en kommentar:


  • maria@borgkvist.se
    svarade
    Siamesiska algätare är jättefina och själv känner jag att de är tåliga. Har dem själv i pH ca 7,8-7,9. Tänk bara på att de gärna vill vara ett gäng på minst 5-6 stycken

    Lämna en kommentar:


  • Elliotfiske10
    startade ett ämne Siamesiska algätare

    Siamesiska algätare

    Jag har pH 8 ca i kranen och jag har i tormec activ/ph sänkare som gör det till antagligen 7,5 klarar siamesiska algätarna av detta värde eller kommer dem att dö vid vattenbyttena då ph 8 kommer i vattnet igen?
    vill ha siamesiska algätare för att dem är fina + äter alger
Arbetssätt...