Förgiftning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gurami
    • March 2003
    • 414

    Förgiftning

    Hej, idag hände nåt tråkigt. Mitt större akvarium hade blivit förgiftat. Hade råkat hett i för mycket nitrivec.
    Jag har aldrig hört att vattnet blir förgiftat av det. Det började med att jag såg att fiskarna mådde dåligt så jag hede i mer sånt i vattnet, lite mer, lite mer.. Sen imorse var alla fiskar vid vatten ytan. Sen idag när jag kom hem. Låg alla fiskar på botten.. Alla fiskar överlevde (flyttade dom till andra akvairet) utom min kära scalare hona död.. och scalare hannen är döende, eller ligger bara där men kan inte simma eller röra sig.

    Vad ska jag göra med scalarehannen, jag har haft han länge.. vill inte att han också ska dö. Alla andra fiskar har piggnat till men inte han. Han ligger där och "andas" bara.. han får ryck ibland...
    MVH Daniel
  • starman_
    • March 2004
    • 791

    #2
    Hej samma sak hände mitt kar idag,,,på 3 dagar har 12fiskar dött tråkigt som fan,,,jag hällde med i mera nitrivec och aquatan, bytte vatten igår. har presis bytt vatten igen. köpt nitrit test .

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Men... BYT VATTEN!
      Massor av vatten. Så mycket som möjligt, faktiskt. NU!
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      Arbetssätt...