Torv

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • viperman
    • May 2003
    • 71

    Torv

    Hur mycket sänker torv PH ? ca.

    Ska man lägga torven i filter eller i struma i akvariet ? vid ytan dä vatten blåser.

    200L Malawiakvarium

    2 st Labidochromis sp. "perlmutt", 2 st Pseudotropheus saulosi,
    8 st Melanochromis johanni, 3 st Metriaclimazebra "Lumbaulo"
    2 st Aulonocara jacobfreibergi "Otter Point", 2 st Cyrtocara moorii, 2 st Melanochromis parallelus, 2 st Malanochromis magire, 4 st Ancistrus , 1 st Glyptoperichthys gibbiceps,

    80 L växtakvarium.

    4 st Crossocheilus siamensis, 2 st Xiphophorus helleri "Svärdbärare", 2 st Amanoräkor, 10 st Kardinaltetra

    http://www.dykarna.nu/
  • Mathias-D

    • December 2002
    • 1122

    #2
    Du kan lägga ett lager i mellan filtervadden.

    Kommentar

    • Oscar Cederqvist
      • November 2002
      • 6546

      #3
      Eller om du inte kör med vadd som inte är särskillt bra kan du lägga en strumpa i filtret. Annars går det bra att lägga den på botten under en sten.
      Oscar Cederqvist

      Kommentar

      • kema
        • December 2003
        • 43

        #4
        Hur mycket torven sänker pH beror på vilken kvalité du köper. Jag använde tidigare torvgranulat från fluval men har nu bytt till vanligt torv från samma företag och tycker nog att det är effektivare. Jag har hört om de som använder ngn slags giftfri trädgårdtorv som ska vara bra och billig, någon annan som kommer ihåg? Skulle kanske vara bra att testa, var kan man få tag på sådan?
        Mvh Frida

        Kommentar

        • Morpheus
          • February 2003
          • 673

          #5
          Jag har hört om de som använder ngn slags giftfri trädgårdtorv som ska vara bra och billig, någon annan som kommer ihåg? Skulle kanske vara bra att testa, var kan man få tag på sådan?
          Om du ska köpa sådan så ska du kolla väldigt noga på förp. och fråga de som jobbar där du köper den. Du köper det säkrast på en trädgårdsmästeri. De kan mycket om de sakerna det säljer och har bäst probukter.
          Mvh Anders

          Kommentar

          • AndreasN
            • July 2003
            • 2732

            #6
            Jag använder Hjortgatans torvgranulat på lösvikt och det håller pH mycket stabilt på 6,2.
            540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

            Kommentar

            Arbetssätt...