Grumligt vatten!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Morpheus
    • February 2003
    • 673

    Grumligt vatten!!!

    Jag har en bekant som ringde och fråga varför han vatten var grumligt. Jag åkte dit och kolla på det och det var slem på insidan av glaset och det såg ut som det låg lite sådant slem på stenarna också. Slemmet var genomskinligt till färgen.
    Jag tömde lite vatten och hade i mitt akvarievatten plus lite kran vatten med AquaSafe i. Det vattnet jag tappade ut luktade illa, det kanske är för att han haft regnvatten pga att han inte vill ha i deras vatten som det är mycket järn. Det kanske lukta illa för att han hade i regnvattnet?

    Vad kan det vara? tacksam för svar
    Mvh Anders
  • Hult
    • July 2003
    • 307

    #2
    Ursprungligen skickat av Morpheus
    Jag har en bekant som ringde och fråga varför han vatten var grumligt. Jag åkte dit och kolla på det och det var slem på insidan av glaset och det såg ut som det låg lite sådant slem på stenarna också. Slemmet var genomskinligt till färgen.
    Jag tömde lite vatten och hade i mitt akvarievatten plus lite kran vatten med AquaSafe i. Det vattnet jag tappade ut luktade illa, det kanske är för att han haft regnvatten pga att han inte vill ha i deras vatten som det är mycket järn. Det kanske lukta illa för att han hade i regnvattnet?

    Vad kan det vara? tacksam för svar
    Men herregud...regnvatten? Aldrig hört talas om folk som har det i sitt akvarium!? Regnvatten kan ju innehålla förorenat vatten, rent av med gifitga ämnen i? Inte konstigt att slem o dylikt uppträder i akvariet?
    Alla kan ha fel ;]

    110 L: 1 Regnbågshaj, 2 Röd Ciklider & 1 Pleco

    70 L: 3 Platy, 3 Guppy (+ massa yngel) & 1 Ancistrus

    Kommentar

    • Morpheus
      • February 2003
      • 673

      #3
      Det var det jag tänkte. Men hur får jag bort det, jag antar att jag får byta lite vatten ganska ofta eller???
      Mvh Anders

      Kommentar

      • Hult
        • July 2003
        • 307

        #4
        Jag tycker du bör göra ett större vattenbyte direkt...och sedan täta mindre vattenbyten...tillsätt gärna Aquasafe också!
        Alla kan ha fel ;]

        110 L: 1 Regnbågshaj, 2 Röd Ciklider & 1 Pleco

        70 L: 3 Platy, 3 Guppy (+ massa yngel) & 1 Ancistrus

        Kommentar

        Arbetssätt...