Ph värde till ciklider ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #16
    Därför att Malawis blir minst 9-10 cm stora, och de flesta en bra bit mer. 40 st 10 cm's fiskar i ett 250 liters akvarium är väldigt mycket, vilket lätt leder till problem med vattenkvaliteten - särskilt som du inte verkar ha nåt biologiskt filter?

    Om du snabbt höjer pH i ett kraftigt överbefolkat akvarium, finns risken att dina fiskar råkar ut för ammoniakförgiftning.

    Men som andra har påpekat bör det första du gör vara att komma på ungefär vad det är för fisk du har. Kolla igenom zoopets fiskbilder, där kan du antagligen hitta nån som är åtminstone väldigt lik dina.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • JR
      • April 2003
      • 2112

      #17
      kan det vara zebraciklider? ynglar som satan, växer inte jättefort & överlever säkert ren svavelsyra..hehe
      --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
      http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

      Kommentar

      • Tropfrog
        • October 2002
        • 8078

        #18
        Ursprungligen skickat av Azur
        Men som andra har påpekat bör det första du gör vara att komma på ungefär vad det är för fisk du har. Kolla igenom zoopets fiskbilder, där kan du antagligen hitta nån som är åtminstone väldigt lik dina.
        Det håller jag dock inte med om. Det första han bör göra är att köpa ett passande filter. 40 ciklider i 250 liter akvarium med luftdrivet filter. AJABAJA. Oavsett vad det är för ciklider så behövs ett bättre filter för att få det att funka i det långa loppet.

        Morgan: Varför vill du att dom skall leka när du redan har 40 st?

        MVH
        magnus
        min zoon

        Kommentar

        • morgan
          • October 2003
          • 176

          #19
          Tjenare!
          Tack för alla tips och svar!

          Vilket filter menar ni?..förresten räknade dom idag där finns 32 st ciklider var av 2 stora, sedan 3 kinesiska algätare, och 3 malar.

          MVH
          Morgan!
          Mvh
          Morgan
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=115669

          Kommentar

          Arbetssätt...