Ph

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ekman87
    • August 2013
    • 16

    Ph

    Hej alla fiskälskare!
    Är ny i denna värld så e jätte glad för alla råd jag kan få.
    Har miniguramis 4st, 3 praktbotier, en pectomal (tror jag de heter), 3 svärdbärare, 5 mollys (3 black o 2 silver), ca 15 neontetras,
    vad skall jag ha för ph för att alla dessa ska trivas, samt temp? Har ett 150l hörnakvarium skall tilläggas.

    Tempen har jag på 27 grader, ph ska jag kolla när gubben kommer med inköpta tester ikväll, likaså nitrit.

    Man vill ju att alla ska trivas något sånär så man får väl mötas på halva vägen för alla arter? Eller hur gör man egentligen?

    Mvh Elena
  • viktorbj
    • April 2013
    • 405

    #2
    du kan börja med att sänka temperaturen till 25 celsius. och ha ph värdet på 7,0

    Kommentar

    • ekman87
      • August 2013
      • 16

      #3
      Låter jätte bra viktorbj! Varför 25 C just å 7,0 i ph?

      Kommentar

      • MonkanS
        • December 2011
        • 861

        #4
        Hörrudu Viktor.. det kan vara svårt att sänka tempen till 25 så länge som det är sommarvarmt. 27 grader är inte alls så farligt att ha. Jag är glad om jag kan hålla det på den temperaturen. Lampan värmer ju en hel del också.

        PH behöver man inte greja med om det håller sig på en jämn nivå.
        Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
        http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

        Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

        Kommentar

        • Dopply
          • December 2012
          • 485

          #5
          SÅlänge du har PH inom spannet 6.5-8 så tycker jag inte du behöver ändra så mycket, du har hyffsat tåliga fiskar..

          Tempen är inte heller jättenoga, men en konstant nivå kan vara bra. Allt mellan 24-28 klarar dina fiskar. Det blir ju per automatik lite varmare i karet på sommaren.

          Kommentar

          • viktorbj
            • April 2013
            • 405

            #6
            Nej det är inte farligt att ha det. det har jag inte sagt men otimalt är 25 grader. sen är det helt olika med höga temperaturer på sommaren oss vissa blir det skilnad oss andra inte

            Kommentar

            Arbetssätt...