Acurel F till akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lillboman
    • May 2009
    • 16

    Acurel F till akvarium

    Hej.

    Någon som vet vart man kan få tag på medlet Acurel F (stavning?) ???

    Vattnet blir alldeles gröööönt i mitt akvarium... har provat att byta vatten ofta och sätta in vad i pumparna å byta dom flera gånger om dagen... men det hjälper inte... det blir egentligen värre för ju oftare jag byter vatten desto fortare blir vattnet grönt...

    Någon som vet vad det kan vara? Å på vilket sätt jag kan få det till rätta...?

    Vill prova Acurel F, har nämligen hört att det ska vara dunderkuren mot detta... men akvariecentret där jag bor brukar ha det, men han har inte fått in det... å nu börjar jag tröttna på att vänta!

    Har googlat men hittar ingen som säljer det...

    Någon som vet?!
  • Börjatgillaakvarium
    • December 2010
    • 7

    #2
    Jag köper mitt på Herkules Zoo i Göteborg på Hisingen. Kostnad 100:- för en liten flaska. Väldigt dryg produkt. Hittar du ingen närmare så kan jag lösa det åt dig

    Kommentar

    • lillboman
      • May 2009
      • 16

      #3
      Tusen tack för ditt svar!!!
      Bodde på Hisingen tidigare... men bor nu i Luleå... men såg att det ligger alldeles precis bredvid där min syster bor.. så hon kan säkert springa förbi och köpa det åt mej! :o) Men tuuuusen tack för ditt erbjudande!!!

      Kommentar

      • pernilla78
        • November 2010
        • 303

        #4
        jag vill med ha så finns de chans att beställa från Herkules å få de hem till sig
        corydoras ancistrus äppelsnäckor
        segelfenpleco malaysiska sandsnäckor
        310 L SA
        10 L nano räkkar med white pearl

        Kommentar

        • DaRe

          • June 2009
          • 2227

          #5
          Här finns lite att läsa, kanske någon där har ett bra tips?
          Ämnen som rör akvariet och dess tillbehör, akvarievatten, foder, sjukdomar och övrigt akvarierelaterat.
          Checking out...

          Kommentar

          • Erikderek
            • March 2013
            • 718

            #6
            Jag väcker liv i en gammal tråd. Instruktionen för Acurel F säger att man skall l tillsätta Waterlife PH buffert för att motverka snabbt PH fall, jag tillsätter bikarbonat vid mina vattenbyten som PH buffert, behöver jag då tillsätta ytterligare PH buffert om jag använder Acurel?

            EK
            Vardagsrum akvariet - Malawi
            Projekt; Ny generation - SA

            Kommentar

            Arbetssätt...