Helt plötsligt var det borta

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • salstad
    • February 2003
    • 48

    Helt plötsligt var det borta

    Som många andra har jag haft problem med svävalger, disigt, dimmigt, grumligt akvarium ja ni vet vad jag snackar om, men så en dag när jag kom upp och skulle mata mina små firrar var akvariet helt klart ! Jag fick gå en runda och sen tillbaka för att verkligen fatta att det var sant. Jag har haft detta probelm i snart 5 veckor och försökt och försökt men inte lyckats få bort det men nu så var det hux flux borta. Jag har prövat att täcka akvariet i 3 dagar med filtar och diverse grejer 2 gånger för att lyckas, haft akvariet släckt i 2 veckor i sträck, bytt vatten varje dag ja listan kan bli lång men inget har hjälpt för än nu.

    http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8678
    Här har ni diskussionen jag hade m.fl om det hela.

    Recept på bot.

    Jag har ett 375l med tropheus och ett ytterfilter och ett innerfilter som vardera pumpar 1500l/t, HADE 2 Aquastar lysrör som är mera blåaktiga för att få bättre färg på firrarna och matar med africanamix. Jag fick tips om att byta lysrör till ett par gammla philips gul fula saker, sagt och gjort körde akvariet så med lite sparsam matning i 2 veckor sedan bytte jag 60-70% vatten och skaffade mig lite mera växter typ 3-4 st, sedan bytte jag ut ett av de gammla gula fula rören till ett av de nya fina blåa och körde akvariet så och efter för mig exakt 5 dagar men tipsen var 3-4d så som jag skrev hux flux helt klart !! Jag trodde faktiskt inte mina ögon men så är fallet. Många tack för de som har hjälpt mig på vägen Cathrin m.m =)

    Lycka till och ge aldrig upp som jag var nära att göra.




    Andreas i Grästorp

    ---------------------
    375 Liters
    31 Tropheus "Körsbär"
    10 Ancistrus doli.

    Andreas i Grästorp

    ---------------------
    375 Liters
    31 Tropheus "Körsbär"
    10 Ancistrus doli.
  • salstad
    • February 2003
    • 48

    #2
    Sorry skrev fel i första inlägget, det är Aqua Glo jag hade och har inte Aquastar.



    Andreas i Grästorp

    ---------------------
    375 Liters
    31 Tropheus "Körsbär"
    10 Ancistrus doli.

    Andreas i Grästorp

    ---------------------
    375 Liters
    31 Tropheus "Körsbär"
    10 Ancistrus doli.

    Kommentar

    Arbetssätt...