Vad är bäst efter PMDD?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ilzetas
    • January 2011
    • 278

    Vad är bäst efter PMDD?

    Känns som att jag svär i kyrkan, men jag undrar vilket växtgödningsmedel som är bäst näst efter PMDD?? Syftar på medel man kan köpa i zooaffärer.

    Mvh, Carina
    300 liter SA och 160 liter asien är den perfekta kombon i vårt hem
  • MVN
    • September 2009
    • 181

    #2
    Finns en bättre än PMDD: tropica master grow. Den har bättre kelat än PMDD för mikrogödningen men räkna med att få lätta på plånboken en hel del (i jämförelse mot pmdd då).

    edit: Den har mer mikrogödning än makro till skillnad mot pmdd så i helhet vad som är bättre kan jag inte avgöra.
    Senast redigerad av MVN; 13 January 2011, 08:06.

    Kommentar

    • ilzetas
      • January 2011
      • 278

      #3
      Stort tack för snabbt och utförligt svar Ska kolla med min zooaffär och vara beredd på ett högt pris.

      Mvh, Carina
      300 liter SA och 160 liter asien är den perfekta kombon i vårt hem

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        • July 2010
        • 1072

        #4
        Den heter numera Tropica Plant Nutrition och finns i två varianter - en med enbart mikro och en med kväve/fosfor. Instämmer helt i att den är "grymmare" än PMDD generellt (svårt eftersom PMDD är kopplat till ett sätt att göda billigt med vissa ämnen, inte bundet till några specifika märken). Tropicas gödning håller iaf extremt länge, ger snäppet bättre resultat (tycker jag mig ha sett) och är lätt att dosera. Brukar rekommendera att man börjar med halv dos. Räcker ofta fullt ut. Har du ett akvarium utan tillsats av koldioxid är det den vanliga mikronäringen du ska ha (vätskan är röd).

        Hilsen,

        /P
        Bara döda fiskar flyta medströms

        Kommentar

        • ilzetas
          • January 2011
          • 278

          #5
          Tackar ödmjukast för den uppdaterade informationen Mot zoobutiken!
          Mvh, Carina
          300 liter SA och 160 liter asien är den perfekta kombon i vårt hem

          Kommentar

          Arbetssätt...