Happy Life Filter Medium och Happy Plant Universiell Gödning....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • candra
    • January 2010
    • 455

    Happy Life Filter Medium och Happy Plant Universiell Gödning....

    Hej!

    Jag använder Happy Life filtermedium och har sen efter några timmar har jag i i Happy Life Happy Plant universiell (gödning).

    Det står på Gödningsflaskan.. "If using Happy life Liquid please add Happy LIfe Happy plant a few hours later. Do not use together at the same time"

    Vad händer om man sätter i dessa medel samtidigt. Vad jag förstår av denna text, är det något av medlen som slås ut? Är det förberedningsmedlet eller gödningen??

    En vän till mig som har samma användning som jag av dessa medel, men nu hade hon i gödningen direkt, och inte väntade några timmar, och jag blev lite fundersam, vad som då händer?
    // Candra


    240l sällskap 20l Nano


  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    #2
    Beredningen plockar nog bort delar av gödningen (ex koppar, järn och makro) så det blir lite som pengar i sjön.
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • candra
      • January 2010
      • 455

      #3
      Okej, då vet man vad som uteblev. Tack!
      // Candra


      240l sällskap 20l Nano


      Kommentar

      • Grottbert
        • November 2009
        • 340

        #4
        En anekdot angående happylife:

        Min lokala akvariebutik gjorde faktiskt ett test med den för att visa hur effektiv det medlet är.
        Han hade i medicin för fenröta (baserat på koppar, vattnet blir grönt) och sedan happylife filtermedium.
        två timmar senare var hela karet kristallklart och medicinen borta(synligt iallafall).

        Meningen med anekdoten var väl för att påvisa att happylife är oerhört effektivt på att ta bort ämnen ur vattnet.

        Kommentar

        • candra
          • January 2010
          • 455

          #5
          Perfekt!=) Tycker det medlet är bra! Och det är det jag rekomenderar till min vän.
          Men det där är nog första gången jag har hört någon testat Happy life! Bra att ha i forumet =)


          Ursprungligen postat av Grottbert
          En anekdot angående happylife:

          Min lokala akvariebutik gjorde faktiskt ett test med den för att visa hur effektiv det medlet är.
          Han hade i medicin för fenröta (baserat på koppar, vattnet blir grönt) och sedan happylife filtermedium.
          två timmar senare var hela karet kristallklart och medicinen borta(synligt iallafall).

          Meningen med anekdoten var väl för att påvisa att happylife är oerhört effektivt på att ta bort ämnen ur vattnet.
          // Candra


          240l sällskap 20l Nano


          Kommentar

          • kesson
            • February 2009
            • 3

            #6
            Om man slår i Happy life i karet så "försvinner" koppar mm. från vattnet, men vart tar det vägen?

            Kommentar

            • candra
              • January 2010
              • 455

              #7
              Ja, det är ju en bra tanke...släng dig i väggen Joe Labero! hahaha

              Ursprungligen postat av kesson
              Om man slår i Happy life i karet så "försvinner" koppar mm. från vattnet, men vart tar det vägen?
              // Candra


              240l sällskap 20l Nano


              Kommentar

              • Hörnsten
                • January 2010
                • 123

                #8
                Ursprungligen postat av kesson
                Om man slår i Happy life i karet så "försvinner" koppar mm. från vattnet, men vart tar det vägen?
                Tanken är att det ska fällas ut som partiklar istället för att vara löst i vattnet. Det hamnar alltså på botten, i filter osv.

                Kommentar

                • Grottbert
                  • November 2009
                  • 340

                  #9
                  Happylife är väl baserat på kiselpartiklar med stora håligheter där det är tänkt att ämnen ska fastna. Dessa större kiselpartiklar fastnar sedan, som hörnsten sade, i filter mm. Så de försvinner inte magiskt utan blir stora nog så de fastnar i våra rengöringsprylar.

                  Kommentar

                  • candra
                    • January 2010
                    • 455

                    #10
                    Jaha, det är så det är.. och rengörning av filter behövs ändå inte så ofta...utan som vanligt bara, när utsug /trycket minskar....då skiten sitter i filtret menar jag..
                    // Candra


                    240l sällskap 20l Nano


                    Kommentar

                    Arbetssätt...