Aquasafe

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cillan
    • February 2007
    • 562

    Aquasafe

    Hur många här inne använder Aquasafe?
  • Annaica
    • February 2006
    • 1177

    #2
    Jag köpte en flaska när jag märkte att mitt kranvatten luktade klor vid ett vattenbyte... men sedan dess har det inte luktat klor igen ^^ Men blev rekommenderat det här inne på forumet
    Räkbiten


    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Köpte PVP (huvudingrediensen) 2004 och använde den några ggr då - aldrig senare. Jag gör 100% vattenbyten dagligen men vattnet har då stått över natten och med salttillsats runt 1 promille för mina nothos skull.
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • Johanski
        • February 2007
        • 3044

        #4
        Aldrig använt vattenberedningsmedel, och har aldrig behövt. Ser man att fiskarna beter sig konstigt i samband med vattenbyte så kan det vara en idé att använda aquasafe.

        Kommentar

        • Jens A.
          • March 2007
          • 5026

          #5
          Vi har kopparrör i huset, så vi använder det vid varje vattenbyte i de kar där vi har snäckor eller räkor.
          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

          Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

          Kommentar

          • Rooster
            • March 2006
            • 1468

            #6
            Använder inte heller AquaSafe längre (eller Aquatan som det heter numera). Har helt gått över till EasyLife´s filtermedium. Denna "kemikalie" fixar det som aquasafe gör å har dessutom en massa andra bra funktioner utöver att ta bort klor å tungmetaller. Öht så är easylifes produkter kanon, det är ett bra märke med hög kvalite på produkterna, säljs i alla butiker som säljer akvariefisk och fler å fler akvarister går över till detta från att ha använt andra produkter. Däremot kan aquasafe eller andra antistressmedel va användbara för zoohandlarna, vissa zoohandlare har i en skvätt antistressmedel i fiskpåsarna innan de knyter påsarna så att fisken skall hålla sig så "lugn" som möjligt innan man får hem dem å släpper i dem i akvariet.
            Fish for Life!!!

            Kommentar

            • fremar
              • August 2003
              • 1287

              #7
              Jag har kört med Tetra Aquasafe sen köpte jag en flaska Easylife FFM som jag använder nu å har köpt en flaska Nutrafin Aqua Plus som var billigast per liter behandlat vatten av de tre iaf som jag fick tag på. Vet inte vilka som är bäst av dem, men jag kör med vattenbehandligsmedel iaf då jag kör i ljummet vatten direkt från duschen.

              Kommentar

              • cillan
                • February 2007
                • 562

                #8
                Hur är det med easylife's filtermedium till räkor och snäckor (körsbär och asolene spixi)?

                Kommentar

                • Sleaper

                  • September 2008
                  • 2893

                  #9
                  Använder aldrig vattenberedningsmedel vid delvattenbyte och har inte märkt några negativa konsekvenser. Har kommunalt Gbg vatten.

                  Kommentar

                  • eriahl
                    • April 2004
                    • 5681

                    #10
                    Ursprungligen postat av Rooster
                    Använder inte heller AquaSafe längre (eller Aquatan som det heter numera).
                    Men det är väl olika tillverkare? Tetras och Seras.
                    Har kommit på att använt Aquasafe 2ggr
                    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                    Kommentar

                    Arbetssätt...