Grumligt vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mollymamman
    • July 2004
    • 198

    Grumligt vatten

    Hej!
    Har startat upp mitt 250 liters igen efter att det har stått i källaren i 4 år. Allt såg fint ut igår när vi fyllde det med vatten men idag så är vattnet grumligt. Är det stenen och inredningen som gör det?
    Tar pumpen han dom det eller bör jag byta en del av vattnet?
    Mycket har jag glömt men det lär väl komma tillbaka efter hand.
    Tack på förhand!
    250L
    Mollyyngel Svärdbäraryngel
    2 Svärdbärare Waigtail 2 Svärdbärare Sunset 2 Svärdbärare Pineapple 1 röd svärdbärare 4 Guppys 4 Mollys 2 Marmorguramis
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Det är helt normalt att det grumlar lite i början. Det brukar lägga sig efter några dagar. Om du inte har läst om akvarieuppstart förut, gör gärna det - det finns en bra tråd om det i nybörjarforumet.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • Mollymamman
      • July 2004
      • 198

      #3
      Tack för svaret men jag hade nog kunnat räkna ut det själv om jag funderat lite på det. Nåt som jag däremot är lite osäker på är om jag kan släppa i 2 mollysar fastän vattnet ännu inte blivit klart?
      250L
      Mollyyngel Svärdbäraryngel
      2 Svärdbärare Waigtail 2 Svärdbärare Sunset 2 Svärdbärare Pineapple 1 röd svärdbärare 4 Guppys 4 Mollys 2 Marmorguramis

      Kommentar

      • hult87
        • February 2010
        • 1287

        #4
        det är bra att ha ett par "startfiskar" från början, så att de goda bakterierna får mat och börjar frodas

        men som sagt läs uppstartstråden, där står allt du behöver veta när du startar upp hjälpte mig massor att läsa den när jag började

        Kommentar

        • RobFrazie

          • May 2010
          • 842

          #5
          Har fortfarande problem med grumligt vatten i mitt 200l
          har haft igång det lite över en månad nu tror jag.. men det är fortfarande grumligt..
          Jag har hört att det bara ska vara o vänta, filtret är inte inkört ännu så den tar inte det lilla lilla fina som är kvar i vattnet!

          får hoppas att ditt fixar till sig!
          720L Soppa
          200L Asien
          Räkvas
          65L Betta

          Kommentar

          Arbetssätt...