Bakterier?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    Bakterier?

    Jag ska krama ut ett skitigt filter i ett nystartat kar hur länge klarar sig dom goda bakterierna i karet med pump igång men inga fiskar?
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    #2
    inte länge, de har ju ingen ny mat som sagt. Exakta tider vet jag dock inte.
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #3
      Tack för svaret då väntar jag tills imorgon med att krama ur filtret, får göra det en stund innan fiskarna kommer i.
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • NIC
        • January 2008
        • 5121

        #4
        Du kan lugnt krama ur filtret och låta pumpen dra in allt grums och skit över natten!
        På morgonen suger du bara upp det som hamnat på bottnen, sen kan du utan problem släppa ner lite fisk redan dagen därpå.
        Så har jag gjort alla gånger jag har snabbstartat ett kar och har aldrig haft problem.

        http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          #5
          Ursprungligen postat av NIC
          Du kan lugnt krama ur filtret och låta pumpen dra in allt grums och skit över natten!
          På morgonen suger du bara upp det som hamnat på bottnen, sen kan du utan problem släppa ner lite fisk redan dagen därpå.
          Så har jag gjort alla gånger jag har snabbstartat ett kar och har aldrig haft problem.
          Tack för rådet nic men nu väntar jag tills imorgon är för trött och sängen kallarska krama ur det imorgon på morgonen så får det gotta sig några timmar innan flytt.
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          • NIC
            • January 2008
            • 5121

            #6
            Ursprungligen postat av solis
            Tack för rådet nic men nu väntar jag tills imorgon är för trött och sängen kallarska krama ur det imorgon på morgonen så får det gotta sig några timmar innan flytt.
            Du gör som du vill men du kommer inte kunna se bakrutan på hela dagen..
            Släppa ner fisk när det är så grumligt är kanske sådär..

            http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

            Kommentar

            • solis
              • July 2008
              • 5064

              #7
              Ursprungligen postat av NIC
              Du gör som du vill men du kommer inte kunna se bakrutan på hela dagen..
              Släppa ner fisk när det är så grumligt är kanske sådär..
              Villken tur att det är karet man ska se rakt igenom dådå kan jag ju titta från alla hållen.
              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

              Kommentar

              • NIC
                • January 2008
                • 5121

                #8
                Ursprungligen postat av solis
                villken tur att det är karet man ska se rakt igenom dådå kan jag ju titta från alla hållen.

                http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                Kommentar

                Arbetssätt...