Ytvattenrenare (Fluval)?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ytvattenrenare (Fluval)?

    Hejsan!

    Jag har köpt ytvattenrenare (Fluval) till bäge mina akvarier eftersom jag har en envis "hinna" vid vattenytan som jag inte får bort, men hur funkar den?
    Jag tar bort insuget och sätter dit ytvattenrenaren istället, men sugs vattnet in både vid ytan i botten.
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
  • Hawkmoon
    • February 2005
    • 268

    #2
    Jag har den inställd så den tar det mesta av vattnet från nedre delen av ytrenaren, jag skruvar upp injusteringspinnen så mycket att det börjar rinna in vatten genom kammarna i koppen, det behövs inte så mycket för att det ska rena ytan, tänk på att du sätter den svarta delen så pass långt ner i vattnet att den transparanta delen flyter fritt på ytan och kan dras ner av suget som blir då du höjer injusteringspinnen.

    Mvh
    Hawkmoon
    190L Trigon SA Powered by Co2
    112L Snäcklekare
    Fluval Edge, Micro Rasbora och Räkburk

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      #3
      Ursprungligen postat av Hawkmoon
      Jag har den inställd så den tar det mesta av vattnet från nedre delen av ytrenaren, jag skruvar upp injusteringspinnen så mycket att det börjar rinna in vatten genom kammarna i koppen, det behövs inte så mycket för att det ska rena ytan, tänk på att du sätter den svarta delen så pass långt ner i vattnet att den transparanta delen flyter fritt på ytan och kan dras ner av suget som blir då du höjer injusteringspinnen.

      Mvh
      Hawkmoon
      Tusen tack för ditt svar.
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      Arbetssätt...