Red Moore rot över ytan?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lucas_magi
    • June 2005
    • 159

    Red Moore rot över ytan?

    Hej. Jag har en red moore rot som ska se ut som rötter som kommer ner i akvariet men den är lite för stor så det stycker upp en bit rot över ytan.

    Jag ser att det ser ut som om att det blir mögel på roten som är över ytan och nu har jag fått en väldigt oljig yta och ser ut som det öker omkring skit på ytan. Är det farligt?

    Jag har även fått toffsalger precis innan ytan blev helt oljig och en fisk dog. Karet är ganska nystartat, ca 1 månad.

    Är roten som är boven eller är det toffsalgerna eller vad kan det va?

    Jag har även jordbotten med grus över.

    Mvh Lucas
  • åheim
    • April 2006
    • 13133

    #2
    Nej problemet är just att det är nystartat! karet måste komma i balans och det kan ta några månader! Mata med måtta och sköt vattenbyten och se till att ha god biologisk filtrering så ska du se att det löser sig!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Lucas_magi
      • June 2005
      • 159

      #3
      Då är det som jag trodde. Men jag blev lite rädd för att det ser ut som att det är små träbitar som flyter omkring och kom att tänka på roten då.

      Lite tråkigt att min fjärilhane dog, förmodligen nitrit då?

      Vattnet verkar ändå okej för mina Paru Altum har lekt för 15 gg och detta är första gg dom kommer till steget att äggen kläcks och det ser ut att vara 150 st små "sprattel" på bladet =)
      Vi får se hur det går.

      Tack för hjälpen, då behöver jag inte böka med min rot =)

      Mvh Lucas

      Kommentar

      Arbetssätt...