sniglar, bra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lovisas
    • September 2009
    • 12

    sniglar, bra?

    Jag har ett nystartat akvarium och behöver lite hjälp med vattnet. Jag hade lite bråttom och stoppade i fiskarna (6 tigerbarber, 3 black mollys och en mal) så alla fiskarna förutom malen dog efter bara ett dygn Nu har jag fått reda på att akvariet ska vara igång några veckor innan man stoppar i några fiskar för att få en "akvariemiljö". , nu har jag bytat en liten del av vattnet några gånger (det var för hög nitrit halt innan) och nu har det börjat poppa upp pyttesmå sniglar som sitter på växterna och rutan och så, och jag undrar bara om det är ett bra eller dåligt tecken?
  • Slatan
    • August 2009
    • 277

    #2
    Dom har förmodligen följt med växterna?! Har inte så stor koll, men tror dom är ganska duktiga på att städa, men dom förökar sig som fan...
    -Varför är bladlöss så små?
    -De stannar i växten!

    54 liter akvarium

    Kommentar

    • Grothras
      • July 2009
      • 401

      #3
      Sniglar städar bra och heller rent och fint i akvariet de skadar inte.

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        många sniglar = för mycket mat i karet
        lösning: mata mycket mindre.

        .
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • Johanski
          • February 2007
          • 3044

          #5
          Ps. Du behöver inte alls vänta i flera veckor innan du sätter i fisk. Ingenting händer i ett akvarium med bara vatten. Börja med 2-3 små fiskar. Mata var tredje dag och då ytterst lite. Efter tre veckor kan du utöka antalet fisk.

          MVH Johan.

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #6
            Ursprungligen postat av Johanski
            Ps. Du behöver inte alls vänta i flera veckor innan du sätter i fisk. Ingenting händer i ett akvarium med bara vatten. Börja med 2-3 små fiskar. Mata var tredje dag och då ytterst lite. Efter tre veckor kan du utöka antalet fisk.

            MVH Johan.

            med ett kar på 30 liter så blir det nog inte mer än 2-3 fiskar.......



            .
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • Johanski
              • February 2007
              • 3044

              #7
              Ursprungligen postat av Kensa
              med ett kar på 30 liter så blir det nog inte mer än 2-3 fiskar.......



              .

              Det hade jag missat !

              Kommentar

              Arbetssätt...