Vattenberedningsmedel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eric_H
    • June 2009
    • 87

    Vattenberedningsmedel?

    Startade mitt nya kar för ett par dagar sedan, slog då i aquavital nitrigon efter rekommendation av lokala butiken.

    Behöver jag slå i nåt mer, happy-life flytande bakteriekultur? Nitrivec?
  • Mick13
    • May 2008
    • 1796

    #2
    Jag har bara haft i salt och av detta i mitt kar fungerar fint men iofs så mäter jag inga värden heller så ...... Det kan var att jag lever i lycklig ovetsakp om farligheterna =)
    Saltat har jag bar agjort när jag haft svamp eller skador på fiskarna.

    In vino veritas, in aqua sanitas

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Bakteriekulturer är alltid bra och minskar klart risken för nitrit.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Fuzzop
        • July 2007
        • 2380

        #4
        Ursprungligen postat av Eric_H
        Startade mitt nya kar för ett par dagar sedan, slog då i aquavital nitrigon efter rekommendation av lokala butiken.

        Behöver jag slå i nåt mer, happy-life flytande bakteriekultur? Nitrivec?
        djuraffärer är ofta duktiga på att rekomendera vattenberdningsmedel trots att detta sällan behövs, är i princip bara dom med egen brunn eller liknande som kan ha behov av detta.
        happy-life och nitrivec är ungefär samma sak, går även bra att gå ut i en skogsbacke och ta lite mylla och slamma upp, sen filtrera slammet och göra dagliga tillsatser av vattnet (mycket nyttiga bakterier i detta)

        Kommentar

        Arbetssätt...