Sitter och gottar mig

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    Sitter och gottar mig

    Har fått lov att köpa mig ett större kar (äntligen )
    Har bestämt mig för ett akvastabil Effect-line 720 liters.
    Sitter eller rättare sagt, har suttit och kollat igenom katalogen.
    Jag har bestämt mig för att ramen och rampen ska vara i svart men vilket är egentligen snyggast- svarta eller nattblå lådor/dörrar ?(dessa i-landsproblem )
    Jaja- har till hösten att bestämma mig (måste förbereda plats och annat först)

    Vilket ytterfilter hade passat bäst tro?

    Senast redigerad av rödtoppen; 02 June 2009, 16:36.
    / dtoppen /
  • Feffe
    • May 2009
    • 68

    #2
    Vad trevligt! =) Då får du se till att starta en tråd i projekt kategorin här i forumet sedan så att vi kan följa äventyret!

    Kommentar

    • rödtoppen
      • June 2006
      • 3148

      #3
      Hmm - gottar mig inte riktigt lika mycket längre ca 25,000kr kostar det (men jag ska ha det)
      Tydligen köper de in det direkt från danmark och med tanke på valuta kursen så är inte den svenska kronan så bra just nu (hoppas att den är bättre i höst)
      / dtoppen /

      Kommentar

      • Stomatol
        • August 2008
        • 58

        #4
        Ursprungligen postat av rödtoppen
        Hmm - gottar mig inte riktigt lika mycket längre ca 25,000kr kostar det (men jag ska ha det)
        Tydligen köper de in det direkt från danmark och med tanke på valuta kursen så är inte den svenska kronan så bra just nu (hoppas att den är bättre i höst)
        Tips att kolla med en finsnickare och designa möbeln själv efter ett kar du hittat (nytt eller beg.). Tror du kommer undan mycket billigare då. Hutlösa priser tycker jag. Fast ett akvarium är ju faktiskt ett måste . Kanske kan få snickaren att skriva så du kan få rot avdrag på jobbet oxå .

        Kommentar

        • Guest

          #5
          för 25tusen kan ja få ett kar på 2000l me ramp, ställning, filter och doppvärmare..

          Eller, under 25k... skulle aldrig ge så mycket för ett kar...

          Nu kör ja en budget variant här...
          Akvarium 720l - 4000kr hornbach (Borde väl vara lika bra som alla andra kar)
          Ramp 2*200 - 1548kr/st dvs 3096 för 2
          Filter ehiem 2260 - 3035
          Doppis jäger 2*300w - 240kr/st 480kr för 2
          TOT 10611
          Sen äre bara att bygga en egen ställning/sätta på lecablock..
          Senast redigerad av Gäst; 03 June 2009, 21:15.

          Kommentar

          • addo
            • January 2007
            • 609

            #6
            Köp ett löst kar och låt en snickare bygga bänken och huven åt dig! det kommer både bli billigare och snyggare.

            Kommentar

            • rödtoppen
              • June 2006
              • 3148

              #7
              Ursprungligen postat av Narii
              för 25tusen kan ja få ett kar på 2000l me ramp, ställning, filter och doppvärmare..

              Eller, under 25k... skulle aldrig ge så mycket för ett kar...

              Nu kör ja en budget variant här...
              Akvarium 720l - 4000kr hornbach (Borde väl vara lika bra som alla andra kar)
              Ramp 2*200 - 1548kr/st dvs 3096 för 2
              Filter ehiem 2260 - 3035
              Doppis jäger 2*300w - 240kr/st 480kr för 2
              TOT 10611
              Sen äre bara att bygga en egen ställning/sätta på lecablock..
              Tycker det är rätt fult med vanliga ramakvarie , mkt snyggare med inbyggd ljusramp och en tillhörande möbel .
              ..men som sagt, jag ska inte köpa det förrän till hösten (hoppas bara att den svenska kronan är värd lite mer då )
              / dtoppen /

              Kommentar

              • Matnil
                • October 2003
                • 464

                #8
                Ursprungligen postat av rödtoppen
                Tycker det är rätt fult med vanliga ramakvarie , mkt snyggare med inbyggd ljusramp och en tillhörande möbel .
                ..men som sagt, jag ska inte köpa det förrän till hösten (hoppas bara att den svenska kronan är värd lite mer då )
                Du behöver ju inte köpa ett ramakvarie bara för att du inte köper hela paketet, köp ett vanligt helglaskar och fixa resten av någon duktig snickare alternativt bygg själv, det går att får riktigt snyggt!

                Kommentar

                • johel
                  • July 2006
                  • 35

                  #9
                  Har du råd så köööp det!! Hade iaf jag gjort ser sjukt fint ut =)

                  Kommentar

                  • Guy Palm
                    • March 2002
                    • 5720

                    #10
                    Håller med, man får vad man betalar för- På denna danska sida ser du vad de olika delarna kostar. Kul att man själv kan designa underskåpet och få det i den färg man vill.
                    Guy
                    ,Poecilia,SKS,GOC,

                    Kommentar

                    • johel
                      • July 2006
                      • 35

                      #11
                      Mm ser ut att vara välldigt påkostade grejjor! Så som Guy Palm säger man får vad man betalar för. Jag gillar skarpt den där Solned gångs dimmern =)

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        #12
                        Varför inte köra ner och hämta karet och möbeln själv, om du inte har för långt dvs. Har själv ett Akvastabil 900 liter och är supernöjd så du gör inte helt fel om du väljer denna tillverkare!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        Arbetssätt...