Problem med tetratec in 400 - ingen syre tillförseln

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dirdib
    • March 2009
    • 73

    Problem med tetratec in 400 - ingen syre tillförseln

    Hej!
    Jag har en aquael uni 360 innefilter i den ena akvarium och i den andra har jag tetratec in 400. både skulle ha Ytterligare tillförsel av syre och det fungerar med aquael men inte i tetratec. Jag ser bara att vatten yta flyttar men inga bubblor. I den andra hade jag en luftpumpa till filter men vi tog pumpan för att själva filter klarar bra bubblor.


    Men vet ni kanske varför fungerar det inte i tetratec som enligt förpackning skulle fungera? annars ska jag sätta luftpumpen (som vi tog för den andra) men jag skulle vilja ha allt mindre kabler hemma :P


    Hoppas ni förstår vad jag menar och kan hjälpa mig.
  • Fanbyalperna

    • September 2005
    • 752

    #2
    Du ska inte behöva någon luftpump om du har bra ytrörelse. Den mesta syresättningen sker i ytan och en luftpump tillför knappt någonting utom rörelse i vattnet så att ytvattnet kommer ner i akvariet.
    Har inte alltid rätt, men fel ibland

    Kommentar

    • dirdib
      • March 2009
      • 73

      #3
      Ok tack då
      Då ska jag inte sätta på den luftpumpen utan det ska fungera med vattenrörelse.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13138

        #4
        ... fast din tetratec ska kunna skapa bubblor ifall du vill ha det! Det sitter en grön ventil i toppen på pumpen och den måste vara ovanför vattenytan för att kunna dra ner luft!
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • dirdib
          • March 2009
          • 73

          #5
          Ursprungligen postat av åheim
          ... fast din tetratec ska kunna skapa bubblor ifall du vill ha det! Det sitter en grön ventil i toppen på pumpen och den måste vara ovanför vattenytan för att kunna dra ner luft!
          Ja men den finns ovanför men det kommer ändå inga bubblor.

          Kommentar

          Arbetssätt...