Filter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathce
    • April 2009
    • 239

    Filter

    Funderar på Filter till mitt 375Liter.

    Jag är lite emot ytterfilter pågrund av att jag är rädd för läckrisken.
    Så nu funderar jag på att om man kanske ska ha två innterfillter istället.
    Kan de räcka ?
    Eller borde ja ha ytterfilter.
    Jag har haft som max 250Liter innan och vet att de är på gränsen till att ha ytterfilter.
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    #2
    1-2 x 1252 powerline beroende på last.
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • Marsipulami
      • September 2008
      • 203

      #3
      Köp filtermatta och bygg hörnfilter är ett annat alternativ. Stjäl en del plats, men tyst blir det och mattan svartnar med tiden.

      Kommentar

      • Gaffel
        • December 2007
        • 6200

        #4
        Ursprungligen postat av Marsipulami
        Köp filtermatta och bygg hörnfilter är ett annat alternativ. Stjäl en del plats, men tyst blir det och mattan svartnar med tiden.
        Bara om du har svajigt CO2!
        Life's a bitch and then you die..
        "I might be right handed but im always left-winged"
        Skriv på!

        Kommentar

        • mbouvin
          • January 2003
          • 24

          #5
          jag har precis startat mitt 375 och byggt 2 filterkammare och använder 2 cirkulationspumpar och svart filtermatta...

          Kommentar

          • Mathce
            • April 2009
            • 239

            #6
            Hur gör man en filterkammare

            Kommentar

            • Guest

              #7


              Jag har en variant på min hemsida med. (Hamburgerfilter)

              Kommentar

              • Mathce
                • April 2009
                • 239

                #8
                Tack
                Men ja blev inte mycket klokare av det.
                Jag fattar egentligen inte riktigt hur man bygger upp det.
                finns det något sätt utan att behöva silikona och greja (tycker de verkar krångligt).
                Men om man nu måste silikona
                Så bygger man alltså upp två glasäggar i ett hörn, men var placerar man pumpen och vart kommer vattnet ut och in, jag fattar nada.
                Skulle man kunna göra så här fast ha baksidan som en kammare istället, känns mer estetiskt rätt, blirsnyggare också känns de som.

                Kommentar

                • mbouvin
                  • January 2003
                  • 24

                  #9
                  Ursprungligen postat av Mathce
                  Tack
                  Men ja blev inte mycket klokare av det.
                  Jag fattar egentligen inte riktigt hur man bygger upp det.
                  finns det något sätt utan att behöva silikona och greja (tycker de verkar krångligt).
                  Men om man nu måste silikona
                  Så bygger man alltså upp två glasäggar i ett hörn, men var placerar man pumpen och vart kommer vattnet ut och in, jag fattar nada.
                  Skulle man kunna göra så här fast ha baksidan som en kammare istället, känns mer estetiskt rätt, blirsnyggare också känns de som.

                  Jag har byggt mitt utan glasskivor limmade, du kommer iofs få limma i vilket fall antagligen, men jag hade aldrig gjort det tidigare och jag är hittills väldigt nöjd med resultatet, jag byggde 2 kammare på en gång, en pump står som du ser på bilden, den andra sitter lite högre upp på andra kortsidan.

                  Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

                  Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

                  Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...