Juwel + Ytterfilter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vrickan
    • March 2009
    • 60

    Juwel + Ytterfilter.

    Har ett juwel vision 180 och ett fluval 205 ytterfilter som ska användas tillsammans med juwels egna inbyggda pump och filter.
    Nu undrar jag hur jag ska placera insug och utblås för ytterfiltret, ska jag sätta utblåsen brevid varandra eller mittemot? och kan jag sätta insuget brevid juwel insuget?
    Jag vill ha så bra cirkulation och rening som möjligt med dom grejor jag har så klart.
    Senast redigerad av vrickan; 21 April 2009, 20:30.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det spelar ingen större roll hur du placerar dessa i ett såpass litet kar utan du kommer att få en bra rening ändå, men personligen skulle jag iaf satt insuget från ytterfiltret i motsatt hörn mot innerfiltret.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • vrickan
      • March 2009
      • 60

      #3
      Jag vill ju ha så bra cirkulation som möjligt för jag ska ha malawi ciklider så jag vill att dom ska trivas.
      Och jag har även tänkt sätta in en slimline och bygga in juwelsfilter och göra nått litet fack för utblås och insug till ytterfiltret.
      Tänkte att eftersom akvariet är så litet kanske jag inte kan ha utblåsen mittemotvarandra för då krockar ju strålarna eller?

      Kommentar

      • Guest

        #4
        de är 2 klena filter så de spelar ingen roll hur de placeras.

        Kommentar

        • vrickan
          • March 2009
          • 60

          #5
          Juwel filtret är inte så jätte svagt det är en modell större än vad som ska sitta där.
          Eller jag har bytt impeller från 600 till 1000 och det blev rätt stor skillnad.

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13136

            #6
            Ursprungligen postat av vrickan
            Jag vill ju ha så bra cirkulation som möjligt för jag ska ha malawi ciklider så jag vill att dom ska trivas.
            Och jag har även tänkt sätta in en slimline och bygga in juwelsfilter och göra nått litet fack för utblås och insug till ytterfiltret.
            Tänkte att eftersom akvariet är så litet kanske jag inte kan ha utblåsen mittemotvarandra för då krockar ju strålarna eller?
            jag föredrar att ha alla utblås och insug på ena sidan, då jag tycker det fångar upp partiklarna bättre då!
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • vrickan
              • March 2009
              • 60

              #7
              Ursprungligen postat av åheim
              jag föredrar att ha alla utblås och insug på ena sidan, då jag tycker det fångar upp partiklarna bättre då!
              Du menar att du har utblåset på en sida och insuget på den andra eller alla på samma ställe?

              Kommentar

              Arbetssätt...