Yngelkar,filter,doppvärmare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • polzkee
    • December 2008
    • 22

    Yngelkar,filter,doppvärmare?

    Tjena! Jag köpte en "petbox" 20L för att förvara mina kommande yngel i.
    Och jag undrar om man ska ha filter och doppvärmare i baljan?
    Doppvärmare- 25watt Filter- fluval +1.
    Vill helst inte att ynglen ska gå i huvudkaret då min förra kull inte överlevde första veckan.
    GLADPÅSK!!!!!!!!!!
    Senast redigerad av polzkee; 12 April 2009, 16:59.
  • Markus1984
    • November 2008
    • 2606

    #2
    allting beros ju på vad det är för yngel och hur lång tid dom ska få gå i 20L lådan.

    Filtret är ju bra att köra med..men du får byta vatten ganska ofta för att det ska hålla god kvalité.

    Testa att fylla upp akvariet på den tänkte platsen med pumpen i och kolla vad du får för temperatur, för att se om det behövs nån doppvärmare.

    Jag skulle helst köra utan doppvärmare. för att det går väldigt fort att koka fiskar i 20L om doppvärmaren skulle få "tuppjuck"...
    men om det är yngel som kräver lite varmare vatten är det kanske ett måste..
    Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

    Kommentar

    • Triggerhappy
      • April 2007
      • 377

      #3
      Markus var snabbare
      Lyssna inte på mig

      Kommentar

      • polzkee
        • December 2008
        • 22

        #4
        Ursprungligen postat av Markus1984
        allting beros ju på vad det är för yngel och hur lång tid dom ska få gå i 20L lådan.

        Filtret är ju bra att köra med..men du får byta vatten ganska ofta för att det ska hålla god kvalité.

        Testa att fylla upp akvariet på den tänkte platsen med pumpen i och kolla vad du får för temperatur, för att se om det behövs nån doppvärmare.

        Jag skulle helst köra utan doppvärmare. för att det går väldigt fort att koka fiskar i 20L om doppvärmaren skulle få "tuppjuck"...
        men om det är yngel som kräver lite varmare vatten är det kanske ett måste..
        Det är svärdbärar yngel.
        Tempen har legat på 25 grader i 3h nu med finkornigt sand och vattenpest.
        De gröna smiley gubbarna hamna på fel plats, de skulle ligga efter påsk hälsningen. Så tro inte att jag är en ond människa

        Kommentar

        Arbetssätt...