Bygga om ljusramp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • oXo

    • March 2009
    • 5

    Bygga om ljusramp

    Hej
    Jag har en heltäckande 2rörs ljusramp som det sitter 2 st T8 rör i mittenpartiet.
    Min tanke var att slita ut hela paketet i rampen och montera in 4-6 st T5 rör genom att använda 2 eller 3 st Hagen Glomat T5 Lysrörshållare 2 x 54 W

    Skulle detta ställa till det med värme eller nått annat?

    Mvh Mattias
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    #2
    Ursprungligen postat av oXo
    Hej
    Jag har en heltäckande 2rörs ljusramp som det sitter 2 st T8 rör i mittenpartiet.
    Min tanke var att slita ut hela paketet i rampen och montera in 4-6 st T5 rör genom att använda 2 eller 3 st Hagen Glomat T5 Lysrörshållare 2 x 54 W

    Skulle detta ställa till det med värme eller nått annat?

    Mvh Mattias
    Beror lite på hur den är konstruerad, är rampen byggd som ex akvastabils med öppningsbara fram och bakpartier så skulle jag gjort som du föreslår men är den byggd utan dessa extravaganza så skulle jag låtit mittenrören sitta kvar och bara byggt ut rampen.

    Jo varmare kommer det onekligen att bli, finns det plats för att montera fläktar så skulle jag antingen gått på den linjen alt en ventilerad plåt i ovankant.
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • oXo

      • March 2009
      • 5

      #3
      Japp det är en tredelat ramp som är öppningsbar fram och bak, inte en ny modern med runda former utan en lite äldre (10 år) med kantiga former.
      Jag tänkte sätta upp ett växtkar, räcker det med 4 st 54 W rör eller måste jag ha 6 st det är till ett 375 liters kar med måtten 150x50x50

      Mvh Mattias

      Kommentar

      Arbetssätt...