Måsvinge reflektorer i Malmö?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anton_
    • February 2008
    • 44

    Måsvinge reflektorer i Malmö?

    Var kan man få tag på måsvinge reflektorer till T8 i Malmö? T8 är inget måste, för det går alltid att byta clips..
  • Matnil
    • October 2003
    • 464

    #2
    men en måsvinge reflektor till t5 blir för smal till t8 så det lär funka sådär.... Jag har inte sett måsvinge till t8, men det kanske finns ändå

    Kommentar

    • dhuron

      • March 2007
      • 119

      #3
      dom som dusk har är väll lite M form på. Är det någon sam har testat dom för T8 rören?



      /tobbe

      Kommentar

      • Anton_
        • February 2008
        • 44

        #4
        Ja, sant... Men alla tips på var dom säljer måsvinge i Malmö tas glatt emot Även om det är t5 eller t8

        Och ja,, dusk verkar ha.. Men jag har för mig att jag läste i nån annan tråd att det inte var riktigt rätt, dock inte säker.
        Men jag söker i Malmö så man kan ut och handla imorgon
        Senast redigerad av Anton_; 03 April 2009, 17:32.

        Kommentar

        • Matnil
          • October 2003
          • 464

          #5
          som jag skrev, om du har t8 så köp inte reflektorer till t5, dom är för smala för att ge rätt effekt! Till t8 måste måsvingarna vara betydligt bredare, annars reflekteras ljuset bara tillbaka in i röret....
          Edit: jag tycker akvarietjänst brukare vara bäst sorterade i Malmö, men vet inte om de har just reflektorer hemma. Annars kan ju Zoogiganten ha, men de lär nog vara dyrare...

          Kommentar

          • dhuron

            • March 2007
            • 119

            #6
            Ursprungligen postat av Matnil
            som jag skrev, om du har t8 så köp inte reflektorer till t5, dom är för smala för att ge rätt effekt! Till t8 måste måsvingarna vara betydligt bredare, annars reflekteras ljuset bara tillbaka in i röret....
            Edit: jag tycker akvarietjänst brukare vara bäst sorterade i Malmö, men vet inte om de har just reflektorer hemma. Annars kan ju Zoogiganten ha, men de lär nog vara dyrare...
            jupp inte stor vits då

            /Tobbe

            Kommentar

            • Anton_
              • February 2008
              • 44

              #7
              Ja, det förstod jag Men jag kom och tänka på att ev. prova t5 genom att köpa en t5 armatur till ett nytt kar inom kort, så det kan vara bra att spana in var det finns.. Men då ska jag höra på Akvarietjänst imorgon, ska ändå ta en tur dit

              Kommentar

              • Darre
                • March 2008
                • 378

                #8
                Ursprungligen postat av dhuron
                dom som dusk har är väll lite M form på. Är det någon sam har testat dom för T8 rören?



                /tobbe
                Det där är väl "måsvinge" om inte... hur ser måsvinge reflektor ut? Det är väl bara att maila och kolla vad dom tar för pengar i frakt om man inte bor i Stockholm och kan ta sig dit.

                /Darek
                Life´s a fish and then you die...
                Zebra Pleco L046 en hona är inköpt.... samlar burkar till en hane

                Kommentar

                • daniel_i_malmö
                  • April 2002
                  • 1103

                  #9
                  Jag köpte måsvingereflektorer till T5 på Akvarietjänst på St Knuts Torg.

                  De hade en modell i lager men jag var ut efter ett särskilt märke så Peter som driver butiken beställde in det snabbt och till ett mycket bra pris. Hör med honom.
                  Malmö Akvarieförening
                  no hope, no harm, just another false alarm

                  Kommentar

                  Arbetssätt...