innerfilter uppgradering!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • danielpaniel
    • March 2009
    • 19

    innerfilter uppgradering!!

    Jag fick nitrit i mitt relativt nystartade uppväxtningskar för några dagar sen. I karet har jag just nu en Aquael 450L/H innerfilter. Har tänkt att köpa ny ett tag eftersom jag vet med att det där är inga kvalitetsgrejer direkt. Nu när jag märkte nitriten så blev det som ett startskott för inköpet. Tänkt att köpa en Eheim 2212 Aquaball eller 2210an, men nu är min fråga följande: Kan man installera den nya pumpen i akvariumet medan den gamla är igång för att få den att ta åt sig de viktiga bakterierna innan man tar bort den gamla? och om det går, blir det för stor skillnad på cirkulationen i karet att fiskarna kommer ta skada av det sen när den gamla är borta?
  • endymion
    • October 2006
    • 680

    #2
    Ja du kan ha 2 st pumpar i akvariet samtidigt. Men varför inte kolla på Fluvals nya pumpar i typ Fluval U3. Dessa skulle jag nog välja om jag skulle köpt ny pump i dagsläget.

    Kommentar

    • Aleks
      • February 2009
      • 145

      #3
      Har ett Fluval U3 i mitt 102L och det funkar kanon. Riktigt bra pump kan jag säga, låter lite mera än min Aquael Fan 3 (450l/h) men inget man stör sig på.
      60L Projekt Växt
      102L Sällskap + Växt.
      240L Ombyggnad till ciklid

      Kommentar

      Arbetssätt...