Hur funkar cirkulationspump Eheim 1250

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elinjani
    • March 2009
    • 13

    Hur funkar cirkulationspump Eheim 1250

    Kan den bara användas till ytterfilter eller kan man använda den bara som cirkulationspump? Måste man i så fall koppla den utanför akvariet? (Det vill jag helst inte...)

    ELIN
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    #2
    Eheim Universal 1250 kan användas som motor till ett innerfilter(2252 powerline eller 3451) eller som motor till ett ytterfilter(2250 Classic) eller som ren cirkulationspum, i eller utanför akvariet då den är en helt tät konstruktion som kyls av det genomströmmande vattnet, den är dessutom utrustad med motorskydd som löses ut om temperaturen blir för hög.

    Dess motorfästen har hål för antingen fast montage eller montering av sugkoppar.

    Ett bra alternativ är att bygga in universal pumparna i filtermoduler eller bakgrundsfilter!
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • elinjani
      • March 2009
      • 13

      #3
      Ursprungligen postat av Gaffel
      Eheim Universal 1250 kan användas som motor till ett innerfilter(2252 powerline eller 3451) eller som motor till ett ytterfilter(2250 Classic) eller som ren cirkulationspum, i eller utanför akvariet då den är en helt tät konstruktion som kyls av det genomströmmande vattnet, den är dessutom utrustad med motorskydd som löses ut om temperaturen blir för hög.

      Dess motorfästen har hål för antingen fast montage eller montering av sugkoppar.

      Ett bra alternativ är att bygga in universal pumparna i filtermoduler eller bakgrundsfilter!
      Tack för ett jätte bra svar. Har i för sig redan två Eheim 2252 med extra filtermoduler som är igång. Men, jag är lite rädd att de extra modulerna stryper lite av cirkulationen, så därför funderade jag på det den där Eheim 1250, som jag såg liggande hos mina föräldrar. Den verkar inte vara ställbar i styrka heller. Mitt akvarium är på 420 liter.

      ELIN

      Kommentar

      Arbetssätt...