Lite hjälp.. Mitt första akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heidischelin
    • March 2009
    • 7

    Lite hjälp.. Mitt första akvarium.

    Hejsan alla glada människor!..

    Är väldigt ny här.. så rätta min fel om ja råkar göra några

    Okej.. Så här ligger de till. Ja har plötsligt blivit väldans intresserad av fiskar och akvarium. Problemet är fakta och pengar. Jag har precis övertalat pappa om tillåtelsen om att skaffa fiskar. Jag vet hur ja ska tjäna pengar de kommer bara ta lite tid. Uder tiden har ja tänkt å läsa fakta om allt innan ja köper. Jag vill inte ha ett stort akvarium! Utan ett på 60L ... Nästan inga fina fiskar kan ju vara i de utrymmet har ni några tips? Gärna en lätthanterad art. Jag är förälskad i dvärgkulfiskar och slöjstjärtar. Sjöjstjärten värkar behöva jätte stort utrymme och har därför inte råd att sköta om dem. Vill verkligen fiskens bästa så tyvärr är den fisken inget för mej. Kulfiskar hittar ja ingen information om.. hjäälp? Snälla tipsa om fiskar och information om dem ... pleas!!! Jag är 14år och älskar djur.. tänkte de va bra å veta.. nu har jag ont i fingrarna och tror ja har skrivit ner allt ... Tack på förhand//Heidi..
  • Arctic
    • March 2009
    • 281

    #2
    om du gillar slöjstjärt så kanske kampfisk (oxå stora fina svajiga fenor) skulle bli fint? http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=233&SOK=1
    finns i lite olika fina färger oxå

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #3
      välkommen till zoopet

      Någon rolig fisk som jag tycker är läcker är guppy, finns i jättemånga olika färger . eller varför inte dvärggurami, underbar och härlig fisk som lungt simmar i akvariet, dock så kan de vara lite känsliga. Eller varör inte inte någon fin tetra, neontetra är min favvo tetra.

      du kan kolla på artbeskrivnungarna om vilka fiskar du kan tänka dig



      klicka på denna länk så kommer du in på artbeskrivnigarna.
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • heidischelin
        • March 2009
        • 7

        #4
        Okej.. Tack så mycket.. Ja ska läsa lite om dem

        Kommentar

        • doppingen
          • April 2008
          • 1079

          #5
          vad bra av dig att läsa på mycket å fråga här innan du skaffar fiskar,jättebra
          MammaMia

          Kommentar

          • heidischelin
            • March 2009
            • 7

            #6
            Hihi.. jao! Som sagt älskar ja djur och skulle aldrig vilja göra dem nått illa Därför ska mina fiskar behandlas som kungligheter

            Kommentar

            • ReBs
              • March 2008
              • 44

              #7
              Här finns massor av info om dvärgkulfisken:
              ZZTT38.CCM黑料不打烊官网,亚洲一区二区在线观看蜜桃,中文字幕视频二区人妻2020,无码秘 人妻一区二区三区,日韩精品日日噜噜无码视频,亚洲精品无码不卡在线观看屁,欧美日韩在线不卡视频,久久亚洲精品无码AⅤ网站

              Kommentar

              Arbetssätt...