eheim 2080

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • noel
    • September 2007
    • 17

    eheim 2080

    jag funderar på att köpa eheim 2080 yttre filter.är det nån som har en sån och fungerar den bra?
  • Heu
    • October 2002
    • 240

    #2
    Ursprungligen postat av noel
    jag funderar på att köpa eheim 2080 yttre filter.är det nån som har en sån och fungerar den bra?
    Min fungerar klockrent. lätt att starta och hyfsat ljudlös.
    M.v.h.

    Rickard

    Kommentar

    • noel
      • September 2007
      • 17

      #3
      tack för svaret rickard kommer att köpa en sånt

      Kommentar

      • Heu
        • October 2002
        • 240

        #4
        Ursprungligen postat av noel
        tack för svaret rickard kommer att köpa en sånt
        Hur stort kar har du?
        M.v.h.

        Rickard

        Kommentar

        • noel
          • September 2007
          • 17

          #5
          900 liter

          Kommentar

          • Heu
            • October 2002
            • 240

            #6
            Ursprungligen postat av noel
            900 liter
            Jag har ett 1125 lit SA och det enda jag ångrar är att jag inte satte in 2 st. Jag kör med strilrör och det blir lite dålig cirkulation med bara 1 st. 2080. Pumpen fungerar utmärkt
            M.v.h.

            Rickard

            Kommentar

            • noel
              • September 2007
              • 17

              #7
              oj du har en stort akvarium, vad har du för mått på ditt akvarie.tror du att det räcker till mitt akvarie på 900l med en pump?

              Kommentar

              • starman_
                • March 2004
                • 791

                #8
                jag har ett 720l med eheim 2080 men även ett innerfilter fluval 4.....

                Kommentar

                • Heu
                  • October 2002
                  • 240

                  #9
                  Ursprungligen postat av noel
                  oj du har en stort akvarium, vad har du för mått på ditt akvarie.tror du att det räcker till mitt akvarie på 900l med en pump?
                  Eftersom jag har ett SA kar vill jag inte ha för stor cirkulation, så det hänger lite grann på vilken sorts fisk du skall ha. T.ex. skall du ha malawi så hade jag använt 2 st 2260 innerfilter förutom 2080:an. Är det SA så hade jag använt ett mindre innerfilter till och skall du ha tättbefolkat så kanska man skall ha 2 st. 2080.
                  M.v.h.

                  Rickard

                  Kommentar

                  • -andy-
                    • August 2008
                    • 91

                    #10
                    Jag kör ett 2080 till mitt 720 och kompletterar med ett 2227. Om du behöver nåt mer kan jag inte svara på. Det beror på.

                    Men 2080:an e verkligen kalas. Väldigt tyst och lätt att underhålla vilket du iofs inte behöver så mycket. Och sist men inte minst så är den ju flå-snygg. Jag har mitt under karet men jag tror jag ska flytta ut det utanför

                    Kommentar

                    • Gaffel
                      • December 2007
                      • 6200

                      #11
                      Ursprungligen postat av Heu
                      Eftersom jag har ett SA kar vill jag inte ha för stor cirkulation, så det hänger lite grann på vilken sorts fisk du skall ha. T.ex. skall du ha malawi så hade jag använt 2 st 2260 innerfilter förutom 2080:an. Är det SA så hade jag använt ett mindre innerfilter till och skall du ha tättbefolkat så kanska man skall ha 2 st. 2080.
                      Ursprungligen postat av Heu
                      Eftersom jag har ett SA kar vill jag inte ha för stor cirkulation
                      Du behöver minst lika stor ytvattencirkulation i ett SA som i ett traditionellt malawi, däremot kan du med strilrör och riktade utblås se till att endast vissa zoner är strida.
                      Ursprungligen postat av Heu
                      T.ex. skall du ha malawi så hade jag använt 2 st 2260 innerfilter förutom 2080:an.
                      du kanske menar universal 1260 då 2260 är ett ytterfilter, eller menade du kanske 2252 powerline?
                      Life's a bitch and then you die..
                      "I might be right handed but im always left-winged"
                      Skriv på!

                      Kommentar

                      • Heu
                        • October 2002
                        • 240

                        #12
                        Ursprungligen postat av Gaffel
                        Du behöver minst lika stor ytvattencirkulation i ett SA som i ett traditionellt malawi, däremot kan du med strilrör och riktade utblås se till att endast vissa zoner är strida.du kanske menar universal 1260 då 2260 är ett ytterfilter, eller menade du kanske 2252 powerline?
                        Japp 2252 menar jag, blanda ihop siffrorna, sorry.
                        M.v.h.

                        Rickard

                        Kommentar

                        Arbetssätt...