Jag är rädd om pengarna...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Skymning
    • March 2009
    • 4

    Jag är rädd om pengarna...

    Jag vill så gärna köpa ett sprillans akvarium och har sedan tidigare ett Ocean med aluminiumbänk (som tas upp av en extremt destruktiv vattensköldpadda) och jag tänkte jag skulle köpa ett nytt likadant i ca 300 liters-klassen för att stilla mitt sötvattensfiskbegär.

    Det jag har köpte jag för ganska många år sen och om jag inte minns fel så fick jag bänken på köpet vid snabb affär och jag minns tyvärr inte vad jag gav.

    Så nu till funderingarna... Vad betalar man för akvarier (Ocean eller om det finns andra i samma stil) i 310l/375l-klassen inklusive aluminiumram och ramp (2 rörs alternativt 4 rörs, heltäckande ram är inget minus om det inte kostar skjortan) i dagsläget? Jag vill inte bli lurad på mina pengar för jag är allt annat än rik.

    Finns det några internetbutiker som är att föredra som säljer dessa akvarier till en billigare penning (inkl. fraktkostander)?

    Var vänliga mot mig, jag kan en del om akvarier men är allt annat än expert!

    Tack på förhand.
  • Galne-Gurra
    • April 2008
    • 1080

    #2
    http://web.telia.com/~u22310064/index.html

    Kommentar

    • Skymning
      • March 2009
      • 4

      #3
      Tack för adressen, har redan kikat runt där. Fast eftersom jag inte vet vad priserna bör ligga på så kan jag personligen inte avgöra om det är bra eller dåliga priser.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Pwss har hyffsade priser som du knappast hittar i affären om du inte prutar.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • GöranE
          • November 2008
          • 735

          #5
          Ursprungligen postat av Skymning
          Jag vill så gärna köpa ett sprillans akvarium och har sedan tidigare ett Ocean med aluminiumbänk (som tas upp av en extremt destruktiv vattensköldpadda) och jag tänkte jag skulle köpa ett nytt likadant i ca 300 liters-klassen för att stilla mitt sötvattensfiskbegär.

          Var vänliga mot mig, jag kan en del om akvarier men är allt annat än expert!

          Tack på förhand.
          Har lite dålig koll på andra men Hornbach har skapliga priser på Juwel och MP(Eheim) akvariepaket.
          Jordätare................ inget kommer i närheten!!

          Quidquid latine dictum sit, altum videtur

          Kommentar

          • Lasse
            • October 2002
            • 1965

            #6
            Ursprungligen postat av GöranE
            Har lite dålig koll på andra men Hornbach har skapliga priser på Juwel och MP(Eheim) akvariepaket.
            Jo men om skymningen är över Västmanland så är det lite långt till Götet

            MVH Lasse
            Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

            Kommentar

            • Skymning
              • March 2009
              • 4

              #7
              Tack för svaren. Jo "skymningen" ligger över västmanland. ^^

              Kommentar

              • karinfredholm
                • September 2008
                • 290

                #8
                Aldrig funderat på att köpa begagnat? Jag har fått jättefina akvarium på det viset, med bra filter mm. Dessutom kan man pruta samt få med lite mer saker än man trott ex tester, fiskar mm. Kolla blocket t.e.x
                Alldeles för liten lägenhet med alldeles för många kar!

                Kommentar

                • Guest

                  #9
                  Jepp begagnat är bäst. Och om man lyckas pruta en hel del så kan man ju alltid använda dom pengarna för att silicona om karet.

                  Kommentar

                  • osis
                    • February 2008
                    • 851

                    #10
                    Jag har sån tur att jag fått mina gratis!

                    Kommentar

                    • doppingen
                      • April 2008
                      • 1079

                      #11
                      Ursprungligen postat av osis
                      Jag har sån tur att jag fått mina gratis!
                      jag åxo 7 st av modell störremed massa tillbehör
                      MammaMia

                      Kommentar

                      • Skymning
                        • March 2009
                        • 4

                        #12
                        Tack för svaren.

                        Jo jag har kikat runt en hel del på internet efter begagnade akvarier. Köpte ett mindre akvarium på 110 liter för några dagar sedan som var begagnat.

                        Problemet är bara att jag inte har bil och inte har den fysiska förmågan att bära tunga prylar allt för långt och att silikona om akvariet är även det för mycket arbete för mig tyvärr.

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          #13
                          Hur har man den turen??? Wanna knooow

                          Ursprungligen postat av osis
                          Jag har sån tur att jag fått mina gratis!
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • Ouscazz

                            • February 2009
                            • 910

                            #14
                            Jag skulle aldrig få för mig att köpa ett nytt akvarium, begagnatmarknaden är massiv och priser på akvarium i mellanklassen är fördelaktiga.

                            Skanna av Blocket, du hittar sida efter sida med fina klipp, får du inte pruta så gå till nästa säljare!
                            www.diskusforum.se
                            www.loricariidae.se

                            Kommentar

                            • GöranE
                              • November 2008
                              • 735

                              #15
                              Ursprungligen postat av Lasse
                              Jo men om skymningen är över Västmanland så är det lite långt till Götet

                              MVH Lasse
                              Där ser man.. Trodde i min enfald att Hornbach finns i hela riket och att dom har akvariegrejor överallt
                              Jag har också handlat mycket beg kar på blocket. bla ett 450l för 500 spänn, inkl ställning,ramp och täckglas. Silikonade om det och det har fungerat klockrent
                              Ha inte bråttom och kolla flera ggr varje dag om du vill fynda.
                              Jordätare................ inget kommer i närheten!!

                              Quidquid latine dictum sit, altum videtur

                              Kommentar

                              Arbetssätt...